- 10 Jul 2023
- 174
Dette er en gledelig nyhet for sånne som meg ihvertfall som er mer opptatt av at ting skal være enklest mulig å betjene enn ny og "kul" tech, og med stigende grad av frustrasjon har sett hvordan både nye og eksisterende bilmerker forverrer brukervennligheten ved flytting av funksjoner til touch-skjermer og innføring av kapasitive knapper.
https://www.carthrottle.com/news/euro-ncap-will-start-punishing-cars-touchscreen-overreliance
From 2026, cars won’t be eligible for a five-star Euro NCAP safety rating unless five key functions are controlled by physical buttons or switches: indicators, hazard warning lights, windscreen wipers, horns and SOS call functions.
Det betyr vel blant annet at med mindre Tesla gjør helomvending innen 2026 så vil ingen av deres daværende nybiler klare å få 5 stjerner av Euro NCAP siden de har fjernet både blinklys- og vindusvisker-hendel.
https://www.carthrottle.com/news/euro-ncap-will-start-punishing-cars-touchscreen-overreliance
From 2026, cars won’t be eligible for a five-star Euro NCAP safety rating unless five key functions are controlled by physical buttons or switches: indicators, hazard warning lights, windscreen wipers, horns and SOS call functions.
Det betyr vel blant annet at med mindre Tesla gjør helomvending innen 2026 så vil ingen av deres daværende nybiler klare å få 5 stjerner av Euro NCAP siden de har fjernet både blinklys- og vindusvisker-hendel.