Forbud mot varsling av kontroller

Jeg har liksom ikke sympati med narkovrak som kjører seg i hjel.


De bare liksom på en måte fortjener det... :)
 
Jeg har liksom ikke sympati med narkovrak som kjører seg i hjel.


De bare liksom på en måte fortjener det... :)
Hva er dette for noe sprøyt. Det er for søren meg like vondt for de pårørende som mister noen i narkorus, som med alle andre som mister noen.
Med smilefjes.. Troll. Hvis du har hatt lappen i 30 år, så er du virkelig umoden til å være rundt 50 år..
 
Hva er dette for noe sprøyt. Det er for søren meg like vondt for de pårørende som mister noen i narkorus, som med alle andre som mister noen.
Med smilefjes.. Troll. Hvis du har hatt lappen i 30 år, så er du virkelig umoden til å være rundt 50 år..

Du som er så urgammel må da evne å lese. Jeg skriver ikke noe om pårørende. Jeg skriver om folk som setter seg bak rattet i narkorus.


Husker forresten to stykker i en bil som kjørte inn i en fjellvegg for mange år siden. Rusa på narko, heldigvis traff de ikke en annen bil.
 
Gratulerer. Da tipper jeg du tidvis har vært en sinke som skaper farlige situasjoner. 50 etter speedometere er som kjent 42-43 i en rekke gamle biler.

Jeg kan si det samme som Slaur. Snart 30 år med lappen, ikke en eneste fartsbot.
Jeg tror det handler mye om flaks

Jeg har ikke vært en sinke. Jeg kjørte hardere før i tiden. Nå er jeg ganske lugn. Jeg legger konsekvent cruise control på 10 over. Da ligger jeg reelt sett i 5 over. og med marginen politiet har så vet jeg ikke om de gidder å stoppe meg.

Forbikjøringer har jeg nesten slutta med. Er blitt langt mer bedagelig anlagt enn den tiden jeg ikke orket å ligge bak noen som lå 2 km/t under det jeg ville. Og med adaptiv CC så er det bare ren avslapning.
 
Har kjørt i litt over 40 år. 3 fartsbøter, 2 av dei i same fotoboksen i Fløyfjellstunellen med eit par månaders mellomrom. Den siste etter ei forbikøyring der eg og køyrde forbi ein sivil politibil. Fekk beskjed om at det var ei heilt grei forbikøyring, men eg brukte for lang tid med å redusere farten til ned mot fartsgrensa.
Har og lov å køyre bil som har blått blinkande lys på taket, og i den samanheng har eg køyrt forbi ein politibil som brukte blålysa. Mi vurdering var at politibilen køyrde for sakte og det gav politiet meg rett i når eg snakka med dei på brannstaden.
 
For dem som er glad i råkjøring kan jo lett frese bilen opp i 178 i 80 sonen, for så å kjøre i 30 resten, før siste fotoboks er passert.
Da skal det være en veldig lang gjennomsnittmåling i alle fall. Men på den andre siden, hva er poenget med å råkjøre bare for å måtte smyge seg (og risikere bot for å kjøre uhensiktsmessig) resten av veien. Vil jo tro at for de fleste som råkjører så er hensikten å komme fortere frem.
 
Jeg er imot dette forbudet. Jeg er selv forbruker av slike tjenester. Slike tjenester er også veldig bra for trafikksikkerheten. Det betyr at folk kjører lovlig hvis de vet det er kontroll i nærheten. Men AP vil altså tydeligvis at folk skal bryte fartsgrensene som dermed kan føre til flere ulykker.
Skal man kjøre lovlig kun når man vet det er en kontroll i nærheten?

Skal vel kjøre lovlig hele tiden. Da trenger man ikke et varsel om trafikk kontroll.

Støtter ikke AP politikk, men her er jeg enig med dem.
Forby varsling av trafikk kontroller slik at man får bøtelagt eller fjernet råkjørerne av veien.
 
Du tror råkjørerne blir borte om denne varslingstjenesten forsvinner? Det var råkjørere før den, og det kommer til å være råkjørere etter den.
Nei tror ikke de blir borte, men er ikke for at de skal ha et hjelpemiddel som hindrer dem i å bli tatt.

Om du ikke kjører for fort så trenger man jo ikke dette hjelpemiddelet.
 
Om du ikke kjører for fort så trenger man jo ikke dette hjelpemiddelet.
Det er jeg enig i, men alle har vel glemt seg bort og kjørt for fort av og til. Jeg har i alle fall det, spesielt om jeg har vært på ukjente steder hvor jeg er usikker på om jeg har fått med meg siste fartsgrense-skilt. Det er ikke slik at alle som har denne dingsen i bilen har den for at de bevisst går inn for å bryte fartsgrensa. Shit can happen.

Klart det garantert er råkjørere som benytter seg av å vite hvor det er politi, men om de ikke bruker denne varslingstjenesten har de sosiale medier hvor det er en drøss grupper der medlemmene varsler hverandre om trafikkontroller. Råkjørere vil alltid finne en måte å vri seg unna politi. Før i tida, før internett og sosiale medier, var det politiradio de brukte.
 
Det er jeg enig i, men alle har vel glemt seg bort og kjørt for fort av og til. Jeg har i alle fall det, spesielt om jeg har vært på ukjente steder hvor jeg er usikker på om jeg har fått med meg siste fartsgrense-skilt. Det er ikke slik at alle som har denne dingsen i bilen har den for at de bevisst går inn for å bryte fartsgrensa. Shit can happen.

Klart det garantert er råkjørere som benytter seg av å vite hvor det er politi, men om de ikke bruker denne varslingstjenesten har de sosiale medier hvor det er en drøss grupper der medlemmene varsler hverandre om trafikkontroller. Råkjørere vil alltid finne en måte å vri seg unna politi. Før i tida, før internett og sosiale medier, var det politiradio de brukte.
Ja jeg har også glemt meg og har fått noen fartsbøter.
Kjedelig, men da passer jeg kanskje bedre på neste gang.
Fikk en i Desember. Da var det 16 år siden sist. Fikk noen prikker også, så nå må jeg være enda mer skjerpet i noen år for at ikke førekortet skal ryke.

Grupper på face som varsler burde også blitt stengt.
Det er jo ikke lov til å varsle møtende trafikk med lysene om trafikk kontroll.

Kompiser som varsler på sms blir vanskelig å forby. Om et familiemedlem skal ut å kjøre og jeg vet det er kontroll så sier man jo gjerne i fra.
 
Har ikke lest alt her inne, men skal vi redusere dødsfall og farlige situasjoner bør de begynne med å oppgradere veiene. Hvor stor andel av ulykker er pga høy fart vs. møteulykker pga dårlige veier…?!
 
Har ikke lest alt her inne, men skal vi redusere dødsfall og farlige situasjoner bør de begynne med å oppgradere veiene. Hvor stor andel av ulykker er pga høy fart vs. møteulykker pga dårlige veier…?!
Man kan fint argumentere for at ingen av ulykkene i trafikken er på grunn av veistandarden alene. Det er alltid en årsak til.

Statistikk fra 2022 viser at høy hastighet sto for 9% av dødsulykkene, rus sto for 8%. De vanligste årsaken er uoppmerksomhet (22%), førerfeil (15%) og risikoadferd (13%).
 
Broderen som er politi eller x-politi da fortalte i helga at UP hadde fått underkjent en helt legitim lasermåler og at UP sjefen da sa, "ok, greit nok, da bruker vi ikke laser mer".

Stemmer det så er det 0% sjanse å bli stoppet i laserkontroll i hele kongeriket.
 
Det stemmer, derfor kjører jeg 10k over fartsgrensen. Det betyr egentlig at du er 5k over grensen pga feilvisningen fra speedometeret. Og det gir garantert en bot hvis det er kontroll.
Hvorfor kjører du slik at du garantert får bot om du blir tatt (eller forenklet forelegg da, som det egentlig heter).

Doesn't make sense.
 
Har kjørt i litt over 40 år. 3 fartsbøter, 2 av dei i same fotoboksen i Fløyfjellstunellen med eit par månaders mellomrom. Den siste etter ei forbikøyring der eg og køyrde forbi ein sivil politibil. Fekk beskjed om at det var ei heilt grei forbikøyring, men eg brukte for lang tid med å redusere farten til ned mot fartsgrensa.
Har og lov å køyre bil som har blått blinkande lys på taket, og i den samanheng har eg køyrt forbi ein politibil som brukte blålysa. Mi vurdering var at politibilen køyrde for sakte og det gav politiet meg rett i når eg snakka med dei på brannstaden.
Meiner du med dette at det er lovleg å kjøre fortare enn fartsgrensa i det du kjører forbi bilen framfor deg?
 
Da skal det være en veldig lang gjennomsnittmåling i alle fall. Men på den andre siden, hva er poenget med å råkjøre bare for å måtte smyge seg (og risikere bot for å kjøre uhensiktsmessig) resten av veien. Vil jo tro at for de fleste som råkjører så er hensikten å komme fortere frem.
Dei som kjører i 178 km/t kjører ikke så fort for å komme fortere frem.

I alle fall særs få av dei.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp