- 8 Jul 2023
- 1.191
Nissan Leaf 30 kWtOg du nevner i fleng?
Følg med på videoen nedenfor for å se hvordan du installerer nettstedet vårt som en nettapp på startskjermen.
Notat: Denne funksjonen krever for øyeblikket tilgang til nettstedet ved hjelp av den innebygde Safari-nettleseren.
Nissan Leaf 30 kWtOg du nevner i fleng?
Posten er fortsatt offentlig eid, men må nå konkurrere om post og brevmarkedet.Like konkurransevilkår betyr ikke at alle tjenester må liberaliseres. Det er en logisk feilslutning. At postombæring hadde forblitt i statlig regi i Norge ville ikke lagt noen begrensninger iht. EUs fire friheter.
Jepp, det er den eneste.Nissan Leaf 30 kWt
Det er ikke bare alkoholikere som kjører i fylla i sør-Europa. Som sagt, 0,5 og 0,8 i promillegrense er helt sykt. Og synes det er mye bedre å bare heve aldersgrensen til 20-22 år dersom unge sjåfører er så ille, enn å lage masse finurlige regler. Antallet trafikkdrepte hvertfall i Norge er ikke et samfunnsproblem, og noe som får alt for mye oppmerksomhet.Unge er den aldersgruppen som står for størst andel trafikkulykker og drepte i trafikken. Å ta tak i det og få kjøringsudyktige vekk fra veiene vil gi færre drepte og skadde i trafikken. Direktivet omfatter også helsekrav hvor det vil strammes inn slik at alkoholikere vil kunne nektes å kjøre raskere enn idag.
Det er ikke den eneste, det er et eksempel på elbiler som er under 1800 kg.Jepp, det er den eneste.
Noe som altså innebærer at de vanligste bilene som blir solgt her til lands blir utilgjengelige for ungdommen, som i stedet må kjøre eldre og mer usikre biler.
Noe som igjen vil medføre flere drepte, ikke færre.
En drept i trafikkulykke koster samfunnet 30 millioner, da snakker man fort flere milliarder for drepte alene. Skadde og hardt skadde koster fort enda noen milliarder og fører til sorg og psykiske problemer for dem som sitter igjen. Det er et samfunnsproblemer og derfor har EU satt et mål om å nå null drepte i trafikken innen 2050.Det er ikke bare alkoholikere som kjører i fylla i sør-Europa. Som sagt, 0,5 og 0,8 i promillegrense er helt sykt. Og synes det er mye bedre å bare heve aldersgrensen til 20-22 år dersom unge sjåfører er så ille, enn å lage masse finurlige regler. Antallet trafikkdrepte hvertfall i Norge er ikke et samfunnsproblem, og noe som får alt for mye oppmerksomhet.
Har du en kilde på det? Hørtes ekstremt høyt ut.En drept i trafikkulykke koster samfunnet 30 millioner, da snakker man fort flere milliarder for drepte alene. Skadde og hardt skadde koster fort enda noen milliarder og fører til sorg og psykiske problemer for dem som sitter igjen. Det er et samfunnsproblemer og derfor har EU satt et mål om å nå null drepte i trafikken innen 2050.
Ordningen som foreslås med B+ sertifikat slik at unge ikke får kjøre tyngre biler vil være viktig for å få ned antall drepte og skadde i den aldersgruppen som står for størst andel av denne.
Storbritannia er eneste land med promillegrense over 0,5 og de er ikke medlemmer av EU lenger, EU sine medlemsland har grense på 0,5 eller lavere, noen har 0,2 som Norge eller enda lavere. https://etsc.eu/issues/drink-driving/blood-alcohol-content-bac-drink-driving-limits-across-europe/
https://www.toi.no/forsiden/et-spar...t-til-30-millioner-kroner-article29908-4.htmlHar du en kilde på det? Hørtes ekstremt høyt ut.
I Norge er det vel ca. 150 drepte hvert år i trafikken, så i det regnestykket koster det altså Norge i underkant av 5 mrd kroner. Dét er i min bok småpenger.
De fleste land i europa ligger godt under 0,5 i promille. 0,2 som Norge har er vanlig, og enkelte land har satt grensen enda lavere. Bakt inn i direktivet er det tiltak for å få bort fyllekjørere fra veiene slik man også vil ha vekk kjøreudyktige sjåfører hvor unge er overrepresentert blant. Det er ikke motsetning til å satse på bedre veier, slik andre EU-direktiver har gjort.0,5 i promille er likevel for høyt, og enda verre er det at kulturen i mange land gir faen i en slik grense uansett. Men det er selvsagt mye lettere å ta ungdommen enn vinlobbyen i sydligere strøk. Eller gjøre noe med dårlige veier og fartsgrenser/kjørekultur. Symbolpolitikk nok en gang i mine øyne.
https://www.toi.no/forsiden/et-spar...t-til-30-millioner-kroner-article29908-4.html
5 milliarder er mye penger, men det verste er sorgen til de etterlatte og tapet av menneskeliv som nødvendiggjør tiltak for å få ned antall drepte.
De fleste land i europa ligger godt under 0,5 i promille. 0,2 som Norge har er vanlig, og enkelte land har satt grensen enda lavere. Bakt inn i direktivet er det tiltak for å få bort fyllekjørere fra veiene slik man også vil ha vekk kjøreudyktige sjåfører hvor unge er overrepresentert blant. Det er ikke motsetning til å satse på bedre veier, slik andre EU-direktiver har gjort.
Hvordan i all verden får du det til at de fleste land i Europa ligger godt under 0,5 som promillegrense?De fleste land i europa ligger godt under 0,5 i promille. 0,2 som Norge har er vanlig, og enkelte land har satt grensen enda lavere. Bakt inn i direktivet er det tiltak for å få bort fyllekjørere fra veiene slik man også vil ha vekk kjøreudyktige sjåfører hvor unge er overrepresentert blant. Det er ikke motsetning til å satse på bedre veier, slik andre EU-direktiver har gjort.
...... som kjører hele 50 km på.en god vinterdag.Nissan Leaf 30 kWt
EU er mer enn en frihandelssone og tett samarbeid om andre saker slik som å få ned antall trafikkdrepte i europa er i vår interesse også.Men hvis de virkelig skal sette inn tiltak for bedre trafikksikkerhet (noe jeg i utgangspunktet ikke mener er en frihandelsunion sin oppgave), mener jeg mer fornuftige tiltak ville vært promillegrense på 0,2 i alle land, forby tenåringer på veiene, og pålegge en felles veistandard med mye bredere veier med ordentlig veiskulder og midtrabatter på alle veier med fartsgrense over for eks. 70 km/t. Men selvsagt, tiltak som vil bli upopulære, merke vreden fra diverse lobbyister, og som kan kokes sammen på en arbeidsdag, er selvsagt ikke ønskelig for de stadig flere byråkratene i EU som må forsvare både jobben sin og nytten for samfunnet.
Er det i vår interesse dersom dette innebærer en økning i antall trafikkdrepte i Norge?EU er mer enn en frihandelssone og tett samarbeid om andre saker slik som å få ned antall trafikkdrepte i europa er i vår interesse også.
Vi vil få færre drepte med direktivet, som også er målet.Er det i vår interesse dersom dette innebærer en økning i antall trafikkdrepte i Norge?
Ikke så lenge en tvinger ungdommen til å kjøre i eldre og mindre sikre biler.Vi vil få færre drepte med direktivet, som også er målet.
Ungdommer kjøper ikke dyre elbiler som første bil uansett, de fleste jeg ser har gamle volvoer, så det vil neppe utgjøre noen forskjell. Samtidig har direktivet en rekke tiltak for å gjøre veiene sikrere som beskrevet tidligere.Ikke så lenge en tvinger ungdommen til å kjøre i eldre og mindre sikre biler.
Ungdommer låner først og fremst familiebilen. Trår dette direktivet i kraft, så vil de være forhindret i fra det. Og i stedet måtte ta til takke med eldre utrygge biler.Ungdommer kjøper ikke dyre elbiler som første bil uansett, de fleste jeg ser har gamle volvoer, så det vil neppe utgjøre noen forskjell. Samtidig har direktivet en rekke tiltak for å gjøre veiene sikrere som beskrevet tidligere.
De fleste skaffer seg sine egne biler, da gjerne billige, eldre bensinbiler som direktivet ikke vil hindre dem i. Norge vil få færre trafikkdrepte når farlige og kjøringsudyktige sjåfører fjernes fra veiene.Ungdommer låner først og fremst familiebilen. Trår dette direktivet i kraft, så vil de være forhindret i fra det. Og i stedet måtte ta til takke med eldre utrygge biler.
Er ikke målet å få ned antallet trafikkdrepte? Da er ikke dette veien å gå, i hvertfall ikke i Norge med den sammensetningen vi har av bilparken.
Nei, egentlig ikke. De fleste låner bil, noe de nå blir forhindret i.De fleste skaffer seg sine egne biler, da gjerne billige, eldre bensinbiler som direktivet ikke vil hindre dem i. Norge vil få færre trafikkdrepte når farlige og kjøringsudyktige sjåfører fjernes fra veiene.
Unge står for størstedelen av ulykker og drepte i trafikken, direktivet vil også stramme inn på mennesker med helseproblemer som gjør de farligere i trafikken. Da kan vi få fjernet to store kilder til trafikkulykker.Nei, egentlig ikke. De fleste låner bil, noe de nå blir forhindret i.
Ellers lurer jeg på hvor mange ulykker i Norge du mener skal forhindres når disse farlige og kjøringsudyktige sjåførene skal fjernes? Hvor mange ulykker er det disse forårsaker i dag? Og hva hindrer oss å luke ut den typen sjåfører allerede?
Vi bruker essensielle informasjonskapsler for å få dette nettstedet til å fungere, og valgfrie informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din.