Filmmusikktråden

Tim Feehan med sangen Where's The Fire fra filmen The Wraith.
Heftige biler, kappkjøring, god musikk, Charlie Sheen og en ung og lekker Sherilynn Fenn.
Ikke en storfilm, men absolutt en klassiker i mine øyne. :)
Ufattelig tøff bilfilm, og ikke minst bilfilmtiår, The Wraith, Repoman, No Man's Land, Christine osv, men The Wraith har ei kul blanding av romantikk, spenning, action, komedie og skrekk/sci-fi, nesten litt synd dem ikke lagde ei oppfølger.

Og ja, Sherilynn Fenn er vanskelig å unngå. Ei utmerket sen sommerkveld underholdning, og synes den litt mer avslappende og fine Hold On Blue Eyes fra samme film er en favoritt:
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Ei annen litt glemt bilfilm fra det tiåret kom med Black Moon Rising (1986), også ei mystisk og hurtig futuristisk superbil, der har Tommy Lee Jones og Linda Hamilton i hovedrollene.
Låta i videoen er ikke fra den, men ei av de bedre 80-talls retro-Synthwave bidragene fra Electric Youth (Drive):
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
I verste Napstertid ble det mye forvirring grunnet navn og artister der bidro i forskjellige remixer/versjoner, og aldri hørt om The Splash Band, det var kun John Carpenter og intet annet. Men mulig det har blitt endret og rettet på i en tid der Youtube har holdt det gående såpass lenge.
Men liker deres litt mer "disco" aktige utgave av theme låta til Christine (1983):
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Vakker intro musikk. Samme kan ikke sis om selve filmen :p
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

og enda en skrekkfilm (dog en del mildere enn den forrige), med til tider vakkert soundtrack
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Sist redigert:
For Your Eyes Only - Sheena Eston
Mulig John Barry ikke var involvert i det soundtracket, kan det ha vært Vince Di Cola eller en av Rocky filmkomponistene? Men uansett så vekker tittelkuttet med Sheena Easton mye gode barndomsminner, og huskes ei langt røffere Bond film enn de to siste til Roger Moore.
 
Mulig John Barry ikke var involvert i det soundtracket, kan det ha vært Vince Di Cola eller en av Rocky filmkomponistene? Men uansett så vekker tittelkuttet med Sheena Easton mye gode barndomsminner, og huskes ei langt røffere Bond film enn de to siste til Roger Moore.
Fant dette på Wikipedia:
"The score of For Your Eyes Only was written by Bill Conti, who retained some John Barry-influenced brass elements in the score, but also added elements of dance and funk music. While one reviewer observed that "Bill Conti's score is a constant source of annoyance", another claimed that "In the end, For Your Eyes Only stands as one of the best James Bond film scores of the 1980s.""
 
Fant dette på Wikipedia:
"The score of For Your Eyes Only was written by Bill Conti, who retained some John Barry-influenced brass elements in the score, but also added elements of dance and funk music. While one reviewer observed that "Bill Conti's score is a constant source of annoyance", another claimed that "In the end, For Your Eyes Only stands as one of the best James Bond film scores of the 1980s.""
Det høres nok ganske så riktig ut, litt splittelse blant Bond fansen, da Barry er jo hellig mark mens enkelte av filmene uten hans bidrag vil nok alltids skille seg ut. Men både Spy Who Love Me og nevnte For Your Eyes Only var slettes ikke fæle. Bare så synd det å få tak i alle 2003 remaster CDene, det skal ikke være lett. Enten er dem overprisa eller bare utgått av produksjon. Hvert fall de man aller helst vil ha tak i.
 
Det hyggelige besøket med The Legend of Billie Jean (1985), skyldes nok også en del musikk og stemning, der et navn virket litt ekstra kjent, men fra hvilken annen film? Craig Safan bidro jo faktisk med et spor i Michael Manns krim-thriller Thief (1981), der attpåtil får avslutte det hele i Confrontation:
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Ikke filmmusikk, men live-action versjonen av One Piece er nå ute, og musikken falt godt i smak for min del :)
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
The Good, the Bad and the Ugly - The Danish National Symphony Orchestra (Live)
Dette er første gang et SYMFONIORKESTER har klart å gi meg gåsehud.

Skru opp volumet og nyt!
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Ei tråd dedikert til all slags filmusikk, enten det er gjennom komponister eller bare ulike låter og artister som har blitt benyttet over i filmens verden.
AmbitiousWeeklyDungenesscrab-size_restricted.gif
Må innrømme at jeg liker den klassiske filmmusikken til Phillip Glass og Hans Zimmer
 
Til min store overraskelse finner jeg ingen innlegg her om The Blues Brothers.
Her er en del av de musikalske gullkornene fra denne filmen:

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Gjensynet av Gone in 60 Seconds (2000) bringte med seg mye gode minner, inkludert filmmusikk.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
Men av en eller annen grunn hadde en helt glemt denne fra The Cult, og høres jo ut som noe fra 1996-97 fremfor tidlig 00-tallet. Mulig den var innspilt et par år i forkant, men likte også den instrumentale versjonen antagelig fra Trevor Rabin.
 
Denne husker jeg fra Skulk med stil, men den har vært med i MINST en film til.
Jeg ble stor fan av Yello etter å ha hørt et par til av deres låter. :)
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Denne husker jeg fra Skulk med stil, men den har vært med i MINST en film til.
Jeg ble stor fan av Yello etter å ha hørt et par til av deres låter. :)
Den har nok vært med i et hav av film, tv-serier siden ja, men umulig å ikke forbindes med nevnte 80-talls klassiker.
Michael J. Fox komedien The Secret of my Success (1987) drar også frem Oh Yeah, pluss at mange kjenner den nok best som Duffmans (The Simpsons) tema låt.

John Hughes virket å være glad i Yello og benyttet flere av duoens låter i sine filmer.
Miami Vice var også et show der ville hente dem frem i ny og ne, men Oh Yeah ble nærmest en kjenningsmelodi vil jeg tro.
 
Fet låt:

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.

Tom Waits - Goin' Out West



Her fra Fight Club

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Denne trenger ikke noen introduksjon:
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp