El-busser kortslutter og står i kuldegrader

Dette er selvfølgelig klimafanatikerne. Jeg ler så jeg dauver at de mindre intelligente menneske som har styrt Oslo de siste 8 årene. Dessverre er Venstre like langt ute i skagen der alle disse burde flyttet til, så har ikke så mye håp for for hovedstaden.
 
Har samme problemet i Trondheim. Jeg bor langs en av 4 ruter som kjører hel elektrisk. Det går vært total kaos siden kulden gikk ned.
 
Har samme problemet i Trondheim. Jeg bor langs en av 4 ruter som kjører hel elektrisk. Det går vært total kaos siden kulden gikk ned.
I Stavanger om omegn som ikke har vinter klarer disse bussene knapt å komme frem ved mer enn 3 centimeter snø.
Er som å se hvordan alt stopper opp i England når det er melisdryss snø så kan levende tenke meg dette hvor det er vinter med kuldegrader og snø.
 
Gass bussene (90% av bussene vi har) kjører stort sett uten problemer her, minus litt problemer med å stoppe på visse bussstopper.
 
Går ut fra at en sror gruppe sjåfører og passasjerer er med på utarbeidelse av busskjøp og ruteopplegg..............
 
Nei, hvorfor det? Bare de får pengene sine av idiotiske nordmenn så ler vel de hele veien til banken.
jeg tror nok som deg at mange næringsdrivende er kynikere, men hvem taper til syvende og sist mest på en leveranse som ikke holder mål, leverandør eller kjøper?
 
er det ikke vel så riktig å spørre hvilke idioter det er som leverer slike busser
Det ble kjøpt inn elbusser til å kjøre her i Fr.stad-Sarpsborgområdet, og de kom alle fra Kina.
Kommer ikke alle elbusser fra Kina egentlig, på grunn av at de har dumpet prisen så lav at ingen gidder å konkurrere?
 
Du mener vel - siden temperaturen gikk ned.
Kinabussene de satte inn her i Fredrikstad tålte ikke varmen når det var så varmt i sommer. De kollapset i de bratteste oppoverbakkene. Jeg har ikke hørt at de sliter med kulda, de hadde sikkert skrevet om det i avisene. Personlig har jeg ingen problem med bussproblemer, siden bussen her jeg bor ble lagt ned lenge før de kjøpte elbussene. Reiser altså ikke med buss lengre, slik jeg gjorde før.
 
jeg tror nok som deg at mange næringsdrivende er kynikere, men hvem taper til syvende og sist mest på en leveranse som ikke holder mål, leverandør eller kjøper?
Nå er vel ikke det så uventet holdning fra din side. Og hvis det da er holdning også hos dine partifeller, så er det jo litt (ikke bare litt) merkelig at de ikke gjør litt mer undersøkelser før de investerer noen hundre millioner i innkjøp av el-busser.
F. eks. testkjøring i minus 10 grader. Batterier har en "pussig" egenskap = effekten reduseres i minusgrader. Samtidig som det utvikles varme ved tung belastning som kan gi overoppheting på dager med høy varme.
Og hvis ikke innkjøpere tar høyde for slike enkle ting sammen med produsent, blir det problem.
 
Det er egentlig komisk å lese avviksmeldingene på Ruter.no og se hvor mye innstillinger som er pga feil på transportmiddelet (ake en elbuss som ikke lystrer antagelig)
 
Det ble kjøpt inn elbusser til å kjøre her i Fr.stad-Sarpsborgområdet, og de kom alle fra Kina.
Kommer ikke alle elbusser fra Kina egentlig, på grunn av at de har dumpet prisen så lav at ingen gidder å konkurrere?
(En del) Scania dieselbussee kommer også fra Kina. Type/merke Higer.
 
Det er egentlig komisk å lese avviksmeldingene på Ruter.no og se hvor mye innstillinger som er pga feil på transportmiddelet (ake en elbuss som ikke lystrer antagelig)
Jeg spurte på 90-tallet om bussene hadde noe særlig problemer. Nei, sa de. Type Mercedes diesel. En del av de langdistansebussene er Mercedes diesel, merke Setra.

Hør hva som er planer for kommende år rundtom, noen som vil advare/hausse opp elbusser?
 
Garantert stappfulle av spionvare.
Som rapporterer inn at de har stoppet?
Verre at strømmåler og Internettbokser fra Kina (og andre steder) kanskje (?) har en funksjon der de kan fjernstyres til å slå av strøm og nett. Så kan man ikke få sjekket at bussen ikke går.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp