Elektrisk Porsche Macan

Det er nok riktig, men de fleste står parkert med destinasjonslader og starter med en del strøm på batteriet, dermed vil den gjerne få kjørt seg litt driftsvarm før man hurtiglader.
Porsche er rått, jeg skal nok ha det snart igjen, og kan gjerne ha en elektrisk en.
Er det kaldt nok, så er det ikke tilstrekkelig med litt vanlig kjøring i forkant for å få optimal batteri-temperatur for lading.
 
Er det kaldt nok, så er det ikke tilstrekkelig med litt vanlig kjøring i forkant for å få optimal batteri-temperatur for lading.
Det er mulig, men har man Taycan ferdes man gjerne der man har varme garasjer jevnt og trutt, så en natt ute på bytta eller to så lan den tine i garasje igjen på et spahotell eller hjemme i varm garasje.
For tiden har jeg varm garasje til alle tre bilene hjemme, innendørs garasje på jobb, og når vi en sjelden gang drar til fjells bruker vi ofte spahotell og da tilbyr alle slike steder der vi har vært en varm garasjeplass med destinasjonslading.
Selv om Range Roveren er en dieselbil så ville jeg ikke satt den fra meg ute lenge i under 20 minus om jeg ikke måtte, det er så mye som kan gå føyken i slik kulde og selv om «det skal funke» så gidder jeg ikke utfordre skjebnen.

Men de som har bilen ute hele vinteren vil sikkert merke slikt, da bør man spyle den ren for snø hvis det blir under -8/10 og parkere den en natt på et kjøpesenter eller i et parkeringshus for å la den tørke og varme seg litt innimellom. Det gjelder alle biler.
 
Ser ut som Porsche har gjort en god jobb med både batteri og drivlinje på facelift av Taycan. Elbil24 kjørt 748km med rwd versjonen i California med fire i bilen, pluss litt bagasje. Det store batteriet er nå på 105kWh, og veier faktisk 9kg mindre enn det gamle på 93,4 kWh.


Her med hva som er med av utstyr og priser.
 
Har troen på Porsche, også på elbiler.
Ja, virker som de har gjort en bra jobb med facelift, men de priser seg nesten ut av markedet.
Men hvem i all verden kommer til å kjøpe en Taycan 4s som nesten koster 2 mill med aktuelt utstyr?
Utviklingen går i store steg fortsatt når det gjelder elbil, og da virker det mye tryggere å heller kjøpe en bensinbil til 2 mill.
 
Da har jeg vært på "snikvisning" av nye Macan i Skur 13 på Tjuvholmen. Det var to tidligversjoner med tyske skilt som sto der, og bilene dukker ikke opp hos forhandlere før en gang i høst.

Den har vokst en del, og det er ikke mye galt å si om den hvis man er interessert i denne typen bil. Men det blir raskt dyrt hvis det krysses av utstyr i listen over utstyr. Størrelsen på bagasjerommet minker en del hvis du ønsker god lyd i bilen. Det er standard med ladeluke for hjemmeladning på begge sider, og hurtiglading kun på førersiden. Både Macan 4 og Macan Turbo sto på 22" hjul, men 20" er standard.
 
Da har jeg vært på "snikvisning" av nye Macan i Skur 13 på Tjuvholmen. Det var to tidligversjoner med tyske skilt som sto der, og bilene dukker ikke opp hos forhandlere før en gang i høst.

Ah, var det de drev å rigget til da jeg søndag var i naborommet der med barna.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp