Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Denne skilte seg greit ut blant alle Teslaene og Leafene utenfor barnehagen.

122620xe6872
Møtte faktisk en slik i Martini Racing drakt nå i kveld. Ikke ofte man ser de i trafikken lengre.
 
Møtte faktisk en slik i Martini Racing drakt nå i kveld. Ikke ofte man ser de i trafikken lengre.

Kjenner ikke eieren, men han bor ikke så langt unna meg og er nok over snittet bilfrelst. Foruten Deltaen og en HiAce arbeidsbil kjører han en eldre G500 og forrige generasjon Quattroporte.
 
Møtte den mellom Fetsund og Sørumsand, og ettersom du selv la ut tilhengerbilde fra Rema-1000 i Lillestrøm for noen dager siden så passer det vel godt. :)
 
Jeg tror Porsche Taycan og Hongqi kommer til å bli husket som symbolene på peak lånefest og rentekrise på samme måte som Geländewagen registrert som minibuss var det folk kjørte ut av jappetida.
En av tingene jeg husker fra midten av åttitallet er alle Nevi-boblene, det vil si 911. Det bidro sterkt til min manglende interesse, på grensen til avsky, for Porsche. Selv om jeg fortsatt liker 928, som jeg heldigvis ble snakket fra å kjøpe rett før alt sprakk (så jeg klarte meg godt gjennom hele jappetiden med en helt vanlig bil og måtte ikke selge hverken bil eller leilighet).

For de uinvidde så var Nevi et finansieringsselskap som finansierte veldig mange biler på den tiden og Boble var i sin tid en billig bil som alle hadde råd til og som det krydde av. Nevi hadde også et underselskap kalt Iven, som var de som tok tilbake bilene igjen når folk ikke lenger kunne betale.

Ford Capri var forøvrig OBOS-Mustang.
 
Vet ikke om man skal si 'eksotisk' om de som for noen er vanlige bensinbiler. Men jeg så nettopp:

Huracan. Grønn.

Fin W124 4 syl bensin.

RAM 6.2 Hemi. Lyden var Detroit!!!
 
Dagens eksotiske her, blant alle Proton og Perodua (som med norske øyne er eksotisk også)
 

Vedlegg

  • IMG_3081.jpeg
    IMG_3081.jpeg
    549,9 KB · Sett: 32
Det hadde vært eksotisk å se en grønn bil. Jeg satt og kikket på trafikken i går, og det slo meg at det ikke er noen som har grønn bil.
 
Det hadde vært eksotisk å se en grønn bil. Jeg satt og kikket på trafikken i går, og det slo meg at det ikke er noen som har grønn bil.
Vurderte faktisk sterkt Isle of Man Green på bilen jeg kjøpte tidlig i 2021, men jeg feiget ut. Isle of Man er jo en fantastisk fin farge, men jeg fryktet at dette var en farge som kunne elders raskt.

Så jeg endte opp med en langt langt mer tradisjonell og trist farge på bilen (Portimao Blue). Hadde derimot litt mer guts på interiørsiden, så der endte jeg opp med Kaylami Orange. Så bilen er ikke helt A4 på fargesiden.
 
Sist redigert:
Det hadde vært eksotisk å se en grønn bil. Jeg satt og kikket på trafikken i går, og det slo meg at det ikke er noen som har grønn bil.
Jeg møtte en grønn Bentley Bentayga på en smal vei i dag. Det var en skikkelig gentleman som satt bak rattet. Han rygget først, da han hadde kortest strekning å rygge. Vet hvem han er, kommer fra en god gammel bergensk familie med gamle penger.
 
Jeg møtte en grønn Bentley Bentayga på en smal vei i dag. Det var en skikkelig gentleman som satt bak rattet. Han rygget først, da han hadde kortest strekning å rygge. Vet hvem han er, kommer fra en god gammel bergensk familie med gamle penger.
Hm, kanskje ikke samme som jeg så.
Tror vedkommende oppbevarte 'formuen' i rent bly i høyrefoten.
 
Jeg tror Porsche Taycan og Hongqi kommer til å bli husket som symbolene på peak lånefest og rentekrise på samme måte som Geländewagen registrert som minibuss var det folk kjørte ut av jappetida.

https://www.kapital.no/inside/naeri...lom-av-fattigmanns-porsche-i-bruktbilmarkedet
Mye mulig det.
Selv tenker jeg på Mercedes-Benz 500 SEC og Porsche 928 som jappetidsbiler. Og selvsagt den du nevnte, G-wagen børstraktor minibuss for å kunne ligge i «børsfilen» for å raskere komme seg fra boligen hjemme på Nesøya, Snarøya eller Bygdøy og på vei til kontoret på Aker Brygge
 
En av tingene jeg husker fra midten av åttitallet er alle Nevi-boblene, det vil si 911. Det bidro sterkt til min manglende interesse, på grensen til avsky, for Porsche. Selv om jeg fortsatt liker 928, som jeg heldigvis ble snakket fra å kjøpe rett før alt sprakk (så jeg klarte meg godt gjennom hele jappetiden med en helt vanlig bil og måtte ikke selge hverken bil eller leilighet).

For de uinvidde så var Nevi et finansieringsselskap som finansierte veldig mange biler på den tiden og Boble var i sin tid en billig bil som alle hadde råd til og som det krydde av. Nevi hadde også et underselskap kalt Iven, som var de som tok tilbake bilene igjen når folk ikke lenger kunne betale.

Ford Capri var forøvrig OBOS-Mustang.
911 har da aldri blitt kalt Nevi-boble. Var ikke det Mercedes 190E?
911 har fra dag 1 vært øverste hylle av kvalitet på alle områder.
Bortsett fra 996 da disse var den første som ikke var luftavkjølt. Men de har også vokst på meg.
 
Eksotisk i disse dager, 13 på dussinet om ikke så lenge?

Fisker har åpenbart startet utlevering. Jeg så en Ocean i trafikken forrige dagen og denne til lading på vei til jobb i morges. Så ikke så verst ut, egentlig.
Fisker_Ocean.jpg
 
Ang diskusjonen om 911/Nevi. Her er en artikkel som beskriver en del av galskapen under jappetiden, med bl.a. ombygging av 924/944/928 til varebil:

https://www.tu.no/artikler/da-porsc...cedes-ble-buss-nm-i-avgifts-akrobatikk/490680

-Tidlig på 1980-tallet var det et lyst hode som fant ut man kunne ta inn flunkende nye Porsche 924, 944 eller 928 – for under halvparten av listepris. Ved å sette inn en pleksiglassvegg bak fremsetene, og ofre et uansett ubrukelig baksete, kunne bilene registreres som pickup/varebil.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp