God søndag!

Er ikke Uber litt som å betale håndverkere svart?
Nei, alt betales med kredittkort og med mva etc.

På jobben har vi til og med signert opp for deres «business» greie. Så vi får kvitteringer enkelt og greit

Dette var i UK, men også i Norge nå sjekker jeg alltid Uber først.
 
Noen timer i bilen i dag også. Som vanlig for å finne bra snø. Helt naturlig at det var skikkelig vinterføre. Lett gasspådrag og bilen var sidelengs. Når det først er vinterdekk på bilen kan det gjerne være føre som nå.
Var litt småglatt i dag her også. Hekken kom ut på Yarisen i 80 km/h med moderat gasspådrag i fjerde.
 
40 mil t/r Namsos i helga. Tørt og bart deler av strekningen, mellom Steinkjer og Namsos godt gammeldags vinterføre med bra grep. Ned i 20 minus og iX leverer godt mhp forbruk også i slike temperaturer. Litt kluss med ladekø og apper som ikke ville, resulterte i kaldt batteri og lav ladehastighet.
 
Søndagens bilaktivitet besto av en liten GDF-forebyggende kjøretur etter brøyteskavla var måket vekk.
 
2 km i dag. Det nærmeste fjellet hadde best snø, så da var det ikke nødvendig med lenger. I går ble det noen timer i bilen, men egentlig ikke kvalitetstid.
 
Søndagens bilaktivitet besto av en liten GDF-forebyggende kjøretur etter brøyteskavla var måket vekk.
Hva ee GDF? Ikke 'Gi Da Faen' og kjør bilene rett i saltet. Dvs. saltes det der oppe? Selv søndags morgen ble der flittig saltet her. Sikkert lurt iom
at underkjølt regn er sabla farlig.
Og hva er piggdekk-andelen i trafikken der? For å korrigere inntrykk.
 
Hva ee GDF? Ikke 'Gi Da Faen' og kjør bilene rett i saltet. Dvs. saltes det der oppe? Selv søndags morgen ble der flittig saltet her. Sikkert lurt iom
at underkjølt regn er sabla farlig.
Og hva er piggdekk-andelen i trafikken der? For å korrigere inntrykk.
Skulle vært en P inni der. GPF.
 
Søndag morgen ble det kjørt Asker-Gardermoen. Så får bilen stå å blomstre i parkeringshuset der en ukes tid, uten at jeg skal sette meg bak noe ratt i mens.
 
Minibussen som fraktet med fra fjellet og til flyplassen i Zürich i dag var av typen Iveco. Dermed italiensk kvalitet, som endte med motorstopp mitt på motorveien gjennom St. Gallen. Flaks det kom en buss fra et samarbeidende selskap 5 minutter bak som kunne ta over passasjerer og baggasje.

E6 og E18 fra Gardermoen til Asker i regnvær og tett trafikk, var heller ingen høydare.
 
Minibussen som fraktet med fra fjellet og til flyplassen i Zürich i dag var av typen Iveco. Dermed italiensk kvalitet, som endte med motorstopp mitt på motorveien gjennom St. Gallen. Flaks det kom en buss fra et samarbeidende selskap 5 minutter bak som kunne ta over passasjerer og baggasje.

E6 og E18 fra Gardermoen til Asker i regnvær og tett trafikk, var heller ingen høydare.
Da har jo både du og Larsabal fine bilrelaterte vinterferiehistorier!
 
Ble mye tilhenger i helgen. Gravde frem båthengeren, sto i mye snø. trodde utfordringen ville bli å få den ut på veien, bratt og ren is med litt vann på. Elbil har bra antispinn, sammen med firehjulstrekk og piggdekk var det ingen problem. Litt billig båthenger, så det var litt humpete. Savner den forrige tilhengeren som kostet 4 ganger så mye, sen var veldig stabil.

Lang kjøretur for å plukke kamskjell i dag. Kjedelige veier. Mye trafikk. Savner sommerdekk.
 
Ble mye tilhenger i helgen. Gravde frem båthengeren, sto i mye snø. trodde utfordringen ville bli å få den ut på veien, bratt og ren is med litt vann på. Elbil har bra antispinn, sammen med firehjulstrekk og piggdekk var det ingen problem. Litt billig båthenger, så det var litt humpete. Savner den forrige tilhengeren som kostet 4 ganger så mye, sen var veldig stabil.

Lang kjøretur for å plukke kamskjell i dag. Kjedelige veier. Mye trafikk. Savner sommerdekk.
Jeg har røktet fjernsyn, kaffekvern og mobil idag.

Er klar for sommerdekk her også!
 
God søndag!

Kverning og trakting.
Ingen kjøring. Får ta en biltur imorgen for et ærende, samt se om bensinprisen er 'riktig'.
 
Kjørte tilsammen 5 kilometer, fordelt på to turer. Men bilen full av alpinski. Men nå er allerede 2 glass hvitvin fullført, så da slipper jeg kjøre noe mer.
 
Kjørte Tønsberg - Jessheim på søndag.

Fikk føle litt på rekkeviddeangst da bilen sa det var 140 km med bensin på tanken og 120 kilometer hjem, men gjorde fortsatt turen på under halvannen time og med 50 estimerte kilometer igjen da jeg vi var fremme.

Etter å ha lest bruksanvisningen for første gang lærte jeg at Volvo anbefaler 98 oktan for "god effekt og lavt drivstofforbruk" og ikke 95 som jeg alltid har fylt på den - så hadde en plan om å kjøre tanken så tom som mulig for å fylle på med edlere dråper.

I dag har bilen kun gått til og fra barnehagen og Esso på strøm, så om det har noe for seg å fylle svindyr bensin gjenstår å se.
 
Kjørte Tønsberg - Jessheim på søndag.

Fikk føle litt på rekkeviddeangst da bilen sa det var 140 km med bensin på tanken og 120 kilometer hjem, men gjorde fortsatt turen på under halvannen time og med 50 estimerte kilometer igjen da jeg vi var fremme.

Etter å ha lest bruksanvisningen for første gang lærte jeg at Volvo anbefaler 98 oktan for "god effekt og lavt drivstofforbruk" og ikke 95 som jeg alltid har fylt på den - så hadde en plan om å kjøre tanken så tom som mulig for å fylle på med edlere dråper.

I dag har bilen kun gått til og fra barnehagen og Esso på strøm, så om det har noe for seg å fylle svindyr bensin gjenstår å se.
Hva var literprisen?
Og hva med folk som bor på steder der de ikke fører 98?
 
Hva var literprisen?
Og hva med folk som bor på steder der de ikke fører 98?

22,89 kroner og 56 liter fylt. Minus 40 øre literen i Trumfbonus. Dette var på en Esso midt i "byen", og prisene var vel omtrent to kroner literen lavere enn på de stasjonene som ligger langs E6.

Sammenlignet med hva jeg så i Drivstoffappen var det ikke så gal pris, men sist gang jeg fylte full tank var det 95 oktan til såvidt over 18 kroner literen.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp