DNB kjøper opp, og begrenser kundenes rettigheter

Jeg er godt i gang med å avslutte mitt 20 år gamle forhold til Sbanken.

Jeg har gjennomgått priser på indeksfond hos alle de store (Kron/KLP/nordnet). Jeg har opprettet nye spareavtaler hos Kron da de har det billigste globale indekfondet (0.15) og ellers like priser som KLP. Nåværende ASK kontoer i Sbankenhar jeg flyttet til KLP da Kron ikke lar meg flytte hele ASK kontoer, mens som nevnt all ny sparing gjøres i Kron. Man taper en del på salg/kjøp noe som det ikke er så godt informert om, anslagsvis ca 0.1 % totalt (såkalt svingprising).

Som hverdagsbank stod det mellom KLP og Handelsbanken (henholdsvis pensjon og akademikeravtale). Har valgt handelsbanken pga betydelig bedre rente på sparekonto og et veldig gunstig kredittkort.
 
På grunn av dette kom jeg på at jeg har en registrert konto hos Nordea, som jeg ikke har brukt på sikkert fem år.
Da jeg logget inn, viste det seg at jeg hadde 3,50 kroner på den kontoen.
Rett ved siden av, kunne jeg lese at jeg var "på god vei" til å skape en buffer.

Konklusjon. Kanskje Nordea heller ikke er banken for meg.
 
Min første bank var tilfeldigvis Postbanken. Den ble overtatt av DNB. Jeg bruker fremdeles kodebrikken fra Postbanken. I den senere tid har jeg ikke fått betalt regninger med deres nettbank. "acs1. 3dsecure.no" kommer opp. Vet noen noe om dette? Vanskelig å få kontakt med banken. Jeg har ikke fått mail om endring. Har måttet bruke Vipps. Ønsker også tips om brukervennlig bank.
Jeg må bruke en annen nettleser enn den jeg vanligvis bruker når jeg skal inn i nettbanken, så det kan hende det vil løse problemet.
 
Opplever at regninger ikke blir betalt på forfallsdato hos DNB.

Rimelig flaut når man får purringer. Tviler på om de tror meg når jeg gir beskjed om at det er bankens feil.

Ikke noe hjelp å få via telefon fra DNB. Jeg må overføre penger til en annen bank og betale der i fra.

Nærmere 20 år uten et feilslag med Skandiabanken - og nå dette.
 
Min Sbanken-konto ble flyttet over til DNB så nå har jeg gjort min første DNB-transaksjon til utlandet, og duverden så gammeldags grensesnitt de har. Vet de ikke at nettsider faktisk går ut på dato? Sbanken var jo supermoderne, oversiktlig og lett å bruke mens dette minner om noe som noe som ble laget for 15 år siden og ikke har vært modernisert siden. DNB kunne med fordel ha beholdt Sbanken-grensesnittet og heller migrert sine tjenester dit fremfor å beholde dette eldgamle greiene her.

Det var dagens frustrasjon.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp