Bilkjøp 2024

De sliter litt hva de skal gjøre med alle bilene som var under Fleks.

Bostyrer Leif Petter Madsen prøver å få kontroll på bilparken etter Fleks-konkursen. Planen er at bilflåten ikke skal pumpes inn i et allerede skakkjørt bruktbilmarked.

Prøver å få kontroll over 2400 biler etter konkurs: – Antallet er et problem​

 
Hei, kjøper en brukt liten varebil som jeg skal ha i reserve på småturer.
En Peugeut Bipper 2017 modell, noen som har erfaring med de ?

Er en enkel bil som kan ta opptill 600 kilo med last. Den veier jo litt mindre enn andre varebiler så regner med den ikke er altfor treg ?

Utifra det jeg kan se er det ikke så mye feil med de.
 
De sliter litt hva de skal gjøre med alle bilene som var under Fleks.

Bostyrer Leif Petter Madsen prøver å få kontroll på bilparken etter Fleks-konkursen. Planen er at bilflåten ikke skal pumpes inn i et allerede skakkjørt bruktbilmarked.

Prøver å få kontroll over 2400 biler etter konkurs: – Antallet er et problem​


300 av dem er Model Y
 
De som lånefinansierer må jo se på totalprisen inkl. renter. Store variasjoner her.
(Og de riktig finurlige ser vel på alternativkostnad for hva beløpene kunne tjent eller tapt andre steder.)
 
De som lånefinansierer må jo se på totalprisen inkl. renter. Store variasjoner her.
(Og de riktig finurlige ser vel på alternativkostnad for hva beløpene kunne tjent eller tapt andre steder.)
Joda. Viktig med nyanser. Samtidig ser vi ofte at andre biler kjører kampanjer med vinterdekk inkludert. Det utgjør fort vekk +- justeringene Tesla holder på med.
 
Joda. Viktig med nyanser. Samtidig ser vi ofte at andre biler kjører kampanjer med vinterdekk inkludert. Det utgjør fort vekk +- justeringene Tesla holder på med.
Ja. Så et par eksempler: Tesla før dagems/nattens prisjustering: 139 tusen i renter på finansieringseksempel!
Hyundai Kona: Ca. 13 tusen i ett eksempel. Forøvrig en bil jeg syns er høyt priset.

'Enkleste' er vel å bare kjøpe den man har lyst på med mest garanti og så bytte et år før garantien går ut. Så er man sjeldnere innom prissvingningene.
 
Vi testet EX30 forrige helg, og ankepunktet er vel egentlig setene, som ikke holder standarden vi er vant med fra Volvo. At bilen er liten, og at det ikke er plass til noen bak meg om jeg kjører, kan vi leve med. Bilen virket ellers godt sammenskrudd, stille og fri for knirk og ulyder, fin på veien om enn litt hard over kanter og slikt, og gikk som et uvær.

Kona mener at hun sitter akseptabelt i utgaven med ull-trekk da disse er mindre glatte enn plastsetene. Utfordringen er at en da må opp på topputgaven som passerer 500 med god margin. I den prisklassen er det mye annet å velge i. I kombinasjon med verditapet på XC40 så er det beste kanskje å vente minst et år til.
Jeg har kjørt ex30 litt i forbindelse med jobb, og synes det er en helt forferdelig bil. Jeg venner meg ikke til at speedometeret ikke er foran meg, jeg irriterer meg over at omtrent alt må styres fra skjermen, og hvis man ikke holder hendene helt "rikitg" på rattet, så ser ikke dette kameraet øynene dine hele tiden, så da maser bilen på deg.

Det aller verste er imidlertid forsinkelse på servostyringen, hver gang man setter bilen i drive, noen ganger har jeg kunnet kjøre i så mye som 7-8 sekunder, før servoen går på. Jeg regner med de kan fikse dette med oppdatering av programvaren, men kombinert med alle de andre irritasjonsmomentene fikk jeg raskt nok av denne bilen.

Den går imidlertid meget bra, som du påpeker.
 

Tråder du følger

Tilbake
Topp