- 15 Jul 2023
- 1.575
Hva var det som gikk galt med den?Det kan gå like galt som med Martin Scorseses The Irishman. Men jeg velger å se frem til The Killer likevel.
Følg med på videoen nedenfor for å se hvordan du installerer nettstedet vårt som en nettapp på startskjermen.
Notat: Denne funksjonen krever for øyeblikket tilgang til nettstedet ved hjelp av den innebygde Safari-nettleseren.
Hva var det som gikk galt med den?Det kan gå like galt som med Martin Scorseses The Irishman. Men jeg velger å se frem til The Killer likevel.
Morten Ståle Nilsen i VG syntes Barbie var like bra som Oppenheimer - så blir hipp som happ.Tror dessverre det blir Barbie før Oppenheimer pga venninnegjengen. Eller det vil si det blir Miss Imp nå på lørdag og så mulig jeg dropper Barbie når de andre skal på den så går jeg heller på Oppenheimer.
Dette hadde ikke jeg fått med meg. Fincher har gått litt under radaren min de siste årene. Jeg hadde håpet på mer Mindhunter, men det er vel skrinlagt. Ser uansett frem til denne!Ellers gleder jeg meg til The Killer, som kommer på Netflix i november. Psykologisk thriller regissert av Fincher, skrevet av Andrew Kevin Walker (Se7en), og med Michael Fassbender i hovedrollen. Det kan vel ikke gå galt. Men overrasket over at det ikke har kommet så mye som en teaser enda.
Først og fremst fordi det har blitt ekstremt dyrt å produsere filmer og da i særpreg i Hollywood.Napoleon ser jeg veldig frem til.
Ellers forstår jeg ikke hvorfor det pumpes ut Avengers, remakes og andre superhelt filmer på løpende bånd, er dette virkelig noe folk ser på? Finner disse filmene fullstendig uinteressante. Kan man ikke lage skikkelige greier igjen i stedet?
Var stor fan av Indiana Jones og Star Wars som ung gutt/mann, men de siste som blir laget nå er jo helt tragisk dårlige.
Må også legge til at med streaming-tjenestene har tatt over markedet, så forsvinner mye av inntektsgrunnlaget som kom fra DVD-salg. Det var så mye som opp i mot 60% av fortjenesten av filmen på sitt høyeste.Først og fremst fordi det har blitt ekstremt dyrt å produsere filmer og da i særpreg i Hollywood.
En typisk Hollywood-film i dag ligger mellom $100-200-mill i rene produksjonskostnader, selv en lavbudsjettsfilm klokker inn på rundt $30 mill. Dette fører igjen til at produksjonsselskaper er igjen mye mindre velvillige til å ta en sjanse på ukjente konsepter og heller satser på kjente brandings alla Marvel-filmer og tonnevis med remakes.
Derfor ser man x-antall Mission Impossible, Marvel-film, remake etter remake fordi dette er sikre inntektskilder når man først skal bruke bortimot en milliard norske på å produsere en film.
Kjempepoeng dette her ja.Må også legge til at med streaming-tjenestene har tatt over markedet, så forsvinner mye av inntektsgrunnlaget som kom fra DVD-salg. Det var så mye som opp i mot 60% av fortjenesten av filmen på sitt høyeste.
Matt Damon prater om det her:
Dermed får man disse blockbusterne som dominerer alt, fordi selskapene må ha garanterte inntekter fra kinovisningene alene.
Derfor ser man også mindre og mindre av disse filmene som hadde et helt-midt-på-treet budsjett i disse tider.
Nå har jeg ikke sett Blackhat, men den siste virkelig gode filmen til Mann, synes jeg kom gjennom The Insider (1999).Ser frem til Michael Mann sin oppfølger til filmen HEAT, som er en av mine store favorittfilmer.
Han er igang med HEAT 2
Heat 2 er forhistorien til Heat.Men håper også at Heat får ei verdig fortsettelse, eller mulig forhistorie.
Ser frem til Heat 2 selv, håper de greier å gjenskape den fantastiske stemningen fra Heat.Heat 2 er forhistorien til Heat.
En ung Neil McCauley osv.
Michael Mann var jo tidlig ut ofte flink i å velge ut artister fra veldig ulike sjangre, fremfor kun å benytte seg av en kjent komponist. I Heat har en jo ei utmerket blanding av både enkeltartister og en komponist, der spesielt Terje Rypdal og The Chasers blir benyttet tungt, mens Jan Garbarek går vel igjen i The Insider.håper de greier å gjenskape den fantastiske stemningen fra Heat.
Åh, det var jeg ikke klar over. Også en av mine favoritter. Men lar forhåpningene være stillestående. Hadde enorme forventninger til Scorseses The irishman, som liksom skulle bli en ny Goodfellas. Skuffelsen var til å ta å føle på, for den var et eneste langt gjesp.Ser frem til Michael Mann sin oppfølger til filmen HEAT, som er en av mine store favorittfilmer.
Han er igang med HEAT 2
Vi bruker essensielle informasjonskapsler for å få dette nettstedet til å fungere, og valgfrie informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din.