- 4 Jul 2023
- 13.057
Sorry dette blir vanskelig, skal prøve å tenke lenge over hvem som skal med.
Følg med på videoen nedenfor for å se hvordan du installerer nettstedet vårt som en nettapp på startskjermen.
Notat: Denne funksjonen krever for øyeblikket tilgang til nettstedet ved hjelp av den innebygde Safari-nettleseren.
Folk behøver ikke å gjøre det så "vanskelig" heller da, for det er jo bare å ramse opp de man husker best. Og som folk har hørt om også Det er flere titler på serier her som jeg aldri hørt om.Blir litt som med diskusjonen jeg har med Fringegirl det der. Jeg vet noen synes det er for vidt eller at vi burde delt det opp i tiår. Men da blir det flere tråder, og det er ikke noe jeg er interessert i å styre med. Men hvis noen vil ordne det, så er det fullt lov. Personlig er jeg usikker på hvor mange flere enn 20 serier jeg har sett Men det er tydelig at noen her har sett mange flere serier enn meg.
Jeg glemte helt Criminal Minds, Special Victims Unit og 241. The Simpsons
2. Fawlty Towers (Hotell i særklasse)
3. Mr Bean
4. Lost
5. CSI: Las Vegas
6. Midsomer Murders (Mord og mysterier)
7. Twin Peaks
8. Fredrikssons Fabrikk
9. Karl & co
10. Seinfeld
Ja, jeg også. Alle sesongene var spennende i hver episode derOmg 24, helt sykt at jeg glemte den!
Enlightened burde jeg hatt med i en top 25 liste. Veldig undervurdert, og ikke så mange som har sett den. HBO vel, og Laura Dern helt fantastisk i den serien.Tidligere i år gikk jeg igjennom alle TV-seriene jeg hadde sett og rangerte de i en IMDb-liste. Da kom jeg frem til at jeg hadde sett 108 serier. Da utelot jeg seriene jeg hadde gitt opp og de som jeg ikke har catchet opp med ennå. I tillegg var det kun fiksjon (ikke dokumentar, talkshow, reality, gameshow, osv) og kun live-action (så ikke animerte serier, men ingen av de hadde kommet på topp 20 uansett).
Her er listen jeg kom fram til da:
1. Band of Brothers (2001)
2. Six Feet Under (2001–2005)
3. It's Always Sunny in Philadelphia (2005– )
4. Firefly (2002–2003)
5. Fawlty Towers (1975–1979)
6. Breaking Bad (2008–2013)
7. Buffy the Vampire Slayer (1997–2003)
8. Enlightened (2011–2013)
9. The Sopranos (1999–2007)
10. Mr. Robot (2015–2019)
11. Ted Lasso (2020–2023)
12. Extras (2005–2007)
13. 24 (2001–2010)
14. The Office (US) (2005–2013)
15. Community (2009–2015)
16. Fargo (2014–2024)
17. The Wire (2002–2008)
18. Chernobyl (2019)
19. Twin Peaks (1990–1991) (+ sesong 3 fra 2017 som IMDb har som egen serie)
20. Homeland (2011–2020)
Mye amerikansk fra 2000-tallet her, men det var jo en gullalder og det jeg vokste opp med. Et par britiske kom også med (Fawly Towers, Extras og delvis Chernobyl). Ingen norske på topp 20 dessverre, de nærmeste var Unge lovende, Koselig med peis, Fleksnes og Dag.
Hvordan i helvete klarte jeg å glemme The Office1. Lost
2. The Office US
3. BoJack Horseman
4. Arrested Development
5. Better Call Saul
6. Sopranos
7. Seinfeld
8. The Last of Us
9. Breaking Bad
10. Band of Brothers
11. Game of Thrones
12. Fargo
13. Six Feet Under
14. Succession
15. Schitt's Creek
16. Fallout
17. Black Mirror
18. Friday Night Lights
19. Dexter
20. Homeland
Dette var vanskelig. Håper ikke jeg har glemt noen av favorittene mine. Lost er min soleklare favorittserie. Og serien jeg har sett flest ganger er The Office US. Så topp 2 er enkel.
BoJack Horseman er en litt skjult perle tror jeg. Utviklingen som BoJack går igjennom i denne serien er så utrolig bra skrevet. Og Better Call Saul er bedre enn Breaking Bad.
Noen serier blir jo dårligere utover sesongene. Arrested Development er jo de første sesongene enormt mye bedre enn Netflix-sesongene. Black Mirror varierer jo fra episode til episode, men jevnt over veldig bra. Samme med Fargo som varierer fra sesong til sesong. Game Of Thrones vet jo alle om, men akkurat sett alt på nytt. Selv om nivået daler kraftig fra og med sesong 4, så holder den fortsatt høyt nivå. Samme med Dexter som hadde vært topp 5 om den hadde sluttet med den fantastiske avslutningen av sesong 4.
Og så var vi de seriene som ikke er ferdige. The Last of Us og Fallout startet jo veldig bra for meg med sesong 1, men der kommer det jo flere sesonger som selvfølgelig vil påvirke.
Vil og nevne Schitt's Creek som jeg holdt på å gi opp etter 2-3 episoder, men den serien blir bare bedre og bedre utover. Og Six Feet Under fortjener kanskje en litt høyere plass, men akkurat i dag så havner den der.
Mange bra serier som man glemmer å ta medEn ting er sikkert , Homeland skal inn på den listen min.
Hvis du ikke har sett "Six Feet Under" har du noe å glede deg til.Fort og galt:
1. True Detective (sesong 1)
2. Sopranos
3. The Wire
4. Night Of
5. Scrubs
6. Generation Kill
7. Chernobyl
8. Peaky Blinders
9. Fargo
10. Breaking Bad
11. Band of Brothers
12. Line of Duty
13. Westworld (kun sesong 1&2)
14. Californication
15. Mindhunter
Æsj, ser at jeg glemte Battlestar Galactica! Hadde nok kommet inn rundt 10.-11. plass. Vil forøvrig også gi honorable mention til Bonanza! Hadde vel egentlig fortjent en plass på lista, rundt 8. plass.Hmm... Får gje det eit forsøk! Blir ca noe sånn tenker jeg, men har helt sikkert glemt noen!
1. Sopranos
2. Twin Peaks
3. Deadwood
4. Fargo
5. Breaking Bad
6. True Detective (ses 1)
7. The Wire
8. Six Feet Under
9. How the West was won
10. Ut i vår hage
11. Simpsons
12. 4400
13. Succesion
14. Leftovers
15. Band of Brothers
16. Carnivale
17. Homeland (Best de første par sesongene)
18. Game of Thrones
19. House of Cards
20. Pacific Blue(!)
Vi bruker essensielle informasjonskapsler for å få dette nettstedet til å fungere, og valgfrie informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din.