Filmpratetråden

Den videoen/brukeren fikk visst problemer med alt fra tyske barnevern til politi over bekymringsmeldinger rundt de mange videoene med den sinte tyske gutten. Så et klipp hvor noen snakket om Angry German Kid og hvordan hans parodi/spoof ble tatt såpass på alvor at han fikk skikkelig trøbbel.

Men med tanke på hvor mange som sikkert har herja fra seg i et raserianfall i retning datamaskiner, Playstation konsoller osv som uskyldige ofre, er det ikke så overraskende at videoen ble sett på som noe mer enn underholdning.

Jeg er nok 23 år for sent ute til å sende inn riktig svar og kjempe om ei rød Veboa jakke, og der film frågan og det halve sekundet med løping ned ei trapp og Arnolds klassiske "Get down!" må jo være fra Total Recall (1990).
Hehe. Ja, men savner slike uformelle film tv programmer. Liker spesielt han neandertaler fyren som spiser VHS kassetten når programlederen har «sågat» filmen. VHS kassetten er jo laget av gummi eller noe😝
 
Ny video fra vår venn på youtube:
Tror jeg kun har sett Fantasy Island (2020) av de som ble bragt opp, men Michael Rooker leverte en såpass godkjent innsats at den gikk greit med som b-film underholdning.
Baywatch filmen fristet aldri i sin tid, selv om tanken på Alexandra Daddario i den ikoniske røde drakta kanskje en dag vil lokke meg inn.
 
Birger Vestmo viser tydelig her at han har helt ulik filmsmak enn meg (fra anmeldelsen av Furiosa: A Mad Max Saga)

Uten å avsløre for mye, viser rulleteksten til denne filmen noen høydepunkter fra «Mad Max: Fury Road» (2015). Det er et litt risikabelt grep, for det gir en påminnelse om at «Furiosa: A Mad Max Saga» følger i fotsporene til en av dette århundrets desidert beste actionfilmer.
 
Gjennomgående gode anmeldelser for Furiosa. Ingen tvil om at George Miller har styr på filmskaper redskapene. Jeg får likevel en følelse av at han maxet denne Mad Max historien både rent narrativt og visuelt på Fury Road. Skal se Furiosa på kino uansett. Filmer som dette kino er skapt for.

Når det gjelder Coppolas Megalopolis så er anmeldelsene bedre enn jeg forventet. Jeg vet dog ikke om jeg har blitt særlig mye klokere av å lese disse dog. Hvilket i seg selv er spennende. En film som kanskje man bare må oppleve, og føle, Selv om den sikter høyt rent intellektuelt også. Som en slags moderne Roman epic. Og det er en scene som i filmen som bryter den «fjerde veggen» bokstavelig talt, Usikker på hvordan visse kinoer løser denne oppgaven- hvor en ansatt ( billett kontrollør?) skal kommunisere med Adam Driver. Holy moly.

Følger alltid en del av presse konferansene under Cannes festivalen og Megalopolis konferansen var utrolig. Coppola, helt åpenbart svekket av alder rent fysisk, men klar som et egg i hodet. Måten han svarer på er helt enestående, og inkluderende og ironisk med skuespillerne «sine» ved bordet, som feks erke konservative Jon Voight - når de snakker om filmens kontekst i fremtidens USA og det samfunnet man ønsker å bygge for fremtiden. Også fantastisk svar ( helt på slutten) når en journalist spør han om pengene han har brukt av egen lomme på filmen, hvilken risiko han tar og hvor lite penger egentlig betyr for han og familien.

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Ser litt film fra 70 tallet for tiden og noen av de er rimelig syke saker! men for et tår, så variert og kvaliteten er adskillig høyere enn f.eks 80 tallet synes jeg.
 
Ser litt film fra 70 tallet for tiden og noen av de er rimelig syke saker! men for et tår, så variert og kvaliteten er adskillig høyere enn f.eks 80 tallet synes jeg.
Strikken ble nok dratt litt lenger under det tiåret, og ikke bare innafor kult-exploitation og sleaze underholdningen men mye storfilmer der også bar preg av å teste grensene for sex, dop, vold og kontrovers.
 
Strikken ble nok dratt litt lenger under det tiåret, og ikke bare innafor kult-exploitation og sleaze underholdningen men mye storfilmer der også bar preg av å teste grensene for sex, dop, vold og kontrovers.
Sant nok! Pornofilmen var også på sitt beste..naturlige kropper stort sett. Hvis det blir noe 70 talls kåring får jeg ta og lage en bitteliten liste over filmer som ikke er helt a4/forstyrrende, som jeg gjorde på 80 talls kåringen.
 
Ja de holder koken de. Jeg syns det er interessant å lese anmeldelser fra flere enn Birger Vestmo som jeg syns er fryktelig hul og som jeg selv ofte er uenig med, han er nesten like forutseende som enkelte ræva filmer.
Enig. Vestmo burde blitt byttet ut for lenge siden.
 
Pornofilmen var også på sitt beste..naturlige kropper stort sett. Hvis det blir noe 70 talls kåring får jeg ta og lage en bitteliten liste over filmer som ikke er helt a4/forstyrrende, som jeg gjorde på 80 talls kåringen.
Ja, voksenfilmens gullalder eller så det sies, samt Russ Meyer og hans barmfulle damer og Roger Corman ikke langt bakom. Til og med Hammer Studios med Frankenstein, Dracula, Mumien osv ville jo etter hvert henge seg på med velformede unge skjønnheter med dyp utringning der lot lite være igjen til fantasien.

Så et intervju (mulig fra Michael Rosenbaums podcast) hvor det ble diskutert en del rundt 70-tallets mange interessante hovedrolleinnehavere fra Hollywood, og hvor ulike disse var til forskjell for hva mange forbinder med typiske leading i tiårene i etterkant og kanskje spesielt i dag.

Folk med lite hår, ingen hår, skalla, bleke, nevrotiske, utrente, spinkle, små, veldig høye, hengslete osv, uansett så gikk diskusjonen ut på om legender som Gene Hackman, Alan Arkin, Woody Allen, Al Pacino, Robert Duvall, Christopher Walken, Elliott Gould osv, ville vært i stand til å slå seg opp like bra i dagens filmverden basert på hva som går for å være potensielle leading eller måtte ta til takke som karakterskuespillere og mer komiske sidekicks for den mer kjekke og attraktive helten.

Husker ikke helt hva de kom frem til, men samtlige var vel alltids karakterskuespillere og hvor enkelte ble til slutt hovedrolleinnhavere der talentet eller deres unike skuespillerbakgrunn/utseende/fysikk gjorde at de kunne skille seg ut av mengden. Men samtlige av de nevnte nøt nå uansett en lang og innholdsrik karriere.

En kunne jo sikkert snudd det, og spurt hvor mange av dagens leading men/kvinner som ville ha vært i stand til å slå seg opp på 70-tallet.
 
Folk med lite hår, ingen hår, skalla, bleke, nevrotiske, utrente, spinkle, små, veldig høye, hengslete osv, uansett så gikk diskusjonen ut på om legender som Gene Hackman, Alan Arkin, Woody Allen, Al Pacino, Robert Duvall, Christopher Walken, Elliott Gould osv, ville vært i stand til å slå seg opp like bra i dagens filmverden basert på hva som går for å være potensielle leading eller måtte ta til takke som karakterskuespillere og mer komiske sidekicks for den mer kjekke og attraktive helten.

Husker ikke helt hva de kom frem til, men samtlige var vel alltids karakterskuespillere og hvor enkelte ble til slutt hovedrolleinnhavere der talentet eller deres unike skuespillerbakgrunn/utseende/fysikk gjorde at de kunne skille seg ut av mengden. Men samtlige av de nevnte nøt nå uansett en lang og innholdsrik karriere.

En kunne jo sikkert snudd det, og spurt hvor mange av dagens leading men/kvinner som ville ha vært i stand til å slå seg opp på 70-tallet.
Interessante tanker! Tror vi skal være veldig glade for at disse skuespillerne ikke har sin storhetstid på 2020 tallet.
 
Ja, vi drar vel alle på årene nå. Den nye gjengen med skuespillere er ikke samme kvaliteten som de beste fra 90 tallet dessverre, med noen hederlige unntak.
 
Ny video fra vår venn på youtube:
Body of Evidence (1993) ja, vulgær og sleazy som bare pokker men mangler interessante karakterer og hvor all verdens "sjokkerende" sexscener raskt blir en unødig filler. Men ikke overraskende nøt den nok langt mer suksess over på videofilmmarkedet, eller kabel-tv som sen nattunderholdning.

Color of Night (1994) er jeg svak for grunnet flotte Jane March (i ulike roller) samt dens fargerike galleri med karakterskuespillere som Brad Dourif, Lance Henriksen og flere man ikke nødvendigvis husker navn på, men vet kjapt hvem er når en ser dem ankommer skjermen. Likevel, Bruce Willis virket å følge i fotsporene til Michael Caine på 80-tallet, ved å dukke opp i flere kritikerroste klassikere men også i samme tid sørge for å jamne det det ut med en rekke flopper og fiaskoer i samme slengen.

Er stolt eier av en "Extended Steamy Edition" der spilletiden er utvidet til over 2 timer og 20 minutter.
Med så mye latterlige og over the top scener/karakterer ruller faktisk tiden av gårde, og denne vipper nesten over i det parodiske.

Wild Things og The Last Seduction er vel egentlig i andre enden av erotikk thrillerne, og kunne like greit inkludert Bound (1996) også. Basic Instinct (1992) er det vel lite å si på, en 90-talls klassiker som kanskje ikke nødvendigvis startet hele erotikk nattfilm eraen men ganske åpenbart sørget for å ta Fatal Attractions formel og dytte den opp til nye høyder.

Andre erotiske flopper (nesten so bad its good) ala Jade (1995) eller Striptease (1996) er også verdt å nyte om en liker sleaze, cheese og over the top skuespill.
 

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp