Nye Toyota Land Cruiser

9 Jul 2023
495
Bilen som vi her i Europa kjenner som Toyota Land Cruiser(Prado diverse andre steder i verden) kommer snart i helt ny versjon. Denne gangen med et mer firkantet ytre og sannsynligvis som hybrid-versjon. Så langt ser designet veldig lovende ut etter min mening, men jeg er skeptisk hvis det viser seg at den ikke kommer med dieselmotor og bare hybrid(?).

Den skal visstnok vises offisielt den 1. august.

Video:
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Bilen som vi her i Europa kjenner som Toyota Land Cruiser(Prado diverse andre steder i verden) kommer snart i helt ny versjon. Denne gangen med et mer firkantet ytre og sannsynligvis som hybrid-versjon. Så langt ser designet veldig lovende ut etter min mening, men jeg er skeptisk hvis det viser seg at den ikke kommer med dieselmotor og bare hybrid(?).

Den skal visstnok vises offisielt den 1. august.

Video:
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
Fra min veldig overfladiske mekanikervideo-seing virker det som om en del var fornøyde med 5,7 V8 og skeptiske til hybrid.
(Vel å merke på modeller som Tundra. Om de bruker samme hybrid i LC.)

Forøvrig biltyper jeg gjerne hører om men langtfra drømmer om å eie.
 
Fra min veldig overfladiske mekanikervideo-seing virker det som om en del var fornøyde med 5,7 V8 og skeptiske til hybrid.
(Vel å merke på modeller som Tundra. Om de bruker samme hybrid i LC.)
Den europeiske vanlige Land Cruiseren kom vel aldri med V8? Land Cruiseren med V8 i Norge og Europa het Land Cruiser V8 og er en ganske annen bil enn de normale Land Cruiserne vi ser her til lands.
 
Fra min veldig overfladiske mekanikervideo-seing virker det som om en del var fornøyde med 5,7 V8 og skeptiske til hybrid.
(Vel å merke på modeller som Tundra. Om de bruker samme hybrid i LC.)
Nå blander du epler og pærer.

Land Cruiseren du tenker på med 5,7 V8 er 200-serie Land Cruiser. Som forøvrig er avløst av den nye 300-serien der de har skrotet den gamle 5,7 V8-eren, men den kommer ikke som hybrid ifølge wikipedia ihvertfall. Edit: kan se ut som det kommer en hybrid-variant i framtiden

Det TS skriver om er Land Cruiser Prado, "lillebroren" til 100- 200- og 300-serien, også kjent som "den europeiske vanlige Land Cruiseren" som @Oberman skriver. Den har meg bekjent aldri kommet med 5,7 V8.
 
Sist redigert:
Syns denne var sykt kul. Kunne gjerne hatt en slik og sendt en til Arctic Trucks for å være ekstra beredt til neste sesong med snøkaos.
 
Syns denne var sykt kul. Kunne gjerne hatt en slik og sendt en til Arctic Trucks for å være ekstra beredt til neste sesong med snøkaos.
Går den Jimny i næringa?

Har den retro kvalitet også, så kan det være en bra 'utility'.
Sikkert bra bruksbil om man ikke hiver seg på 'elbilrevolusjonen'.

Lokal fothandler nettannonserte med denne til våren. Kanskje jeg må dra og se. Sjekke hengerfestet og krabbe under bilen....
 
Går den Jimny i næringa?


Nye Jimny er også ganske kul syns jeg, men den er enda tøffere som en falsk Gelandewagen.

5b327aefe90e2274887a248d5a9fc709.jpg
 
En av de første fra Toyota jeg synes var kul. Likte designet godt, men har null bruk for den og tror den blir sykt kostbar.
 
En av de første fra Toyota jeg synes var kul. Likte designet godt, men har null bruk for den og tror den blir sykt kostbar.
Er vel en konkurrent til bl.a. Land Rover Defender, så kanskje vi vil se en startpris som varebil på rundt 800 000 kr? Som 5-seter blir den sikkert så dyr at den i praksis ikke er aktuell for andre enn "lotto-millionærer" (de med nok penger og spesielle interesser)
 
Syns denne var sykt kul. Kunne gjerne hatt en slik og sendt en til Arctic Trucks for å være ekstra beredt til neste sesong med snøkaos.

Den var litt tøff.

Men jeg forstår ikke de som argumenterer med at i en stor SUV kan du sette deg rett inn og ut av bilen. Jeg tilbrakte en del timer i passasjersetene i en LandCruiser på Island. Jeg er riktignok bare 175 cm høy, men det er over normal høyde for damer. Når jeg satt på kanten av setet rakk ikke bena ned til bakken. Det er 100% bedre å gå inn og ut av en Golf.
 
Den var litt tøff.

Men jeg forstår ikke de som argumenterer med at i en stor SUV kan du sette deg rett inn og ut av bilen. Jeg tilbrakte en del timer i passasjersetene i en LandCruiser på Island. Jeg er riktignok bare 175 cm høy, men det er over normal høyde for damer. Når jeg satt på kanten av setet rakk ikke bena ned til bakken. Det er 100% bedre å gå inn og ut av en Golf.

Har ikke tilbrakt noe tid i LandCruiser, men jeg tipper den er endel høyere enn Rav 4'en vi lever med for tida. Jeg setter meg fortsatt "ned" i den, men det er sykt mye mer levelig å plassere en grinete treåring i barnesetet sitt i en mellomklasse soft-roader enn i en lav V60.
 
Den var litt tøff.

Men jeg forstår ikke de som argumenterer med at i en stor SUV kan du sette deg rett inn og ut av bilen. Jeg tilbrakte en del timer i passasjersetene i en LandCruiser på Island. Jeg er riktignok bare 175 cm høy, men det er over normal høyde for damer. Når jeg satt på kanten av setet rakk ikke bena ned til bakken. Det er 100% bedre å gå inn og ut av en Golf.
Detroit har jo hatt elbetjente stigtrinn lenge:
 
Autogefühl med førsteinntrykk (uten prøvekjøring) av nye Landcruiser:

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 

Tråder du følger

Tilbake
Topp