Norske tilstander

Kommentarfeltene på iNyheter er alltid skremmende lesning... Tror ikke akkurat det er de beste av de beste som frekventerer det.
Forsiktig sagt.
Jeg trykker meg så og si aldri inn på sånt, men det som møtte meg der er skremmende saker.
Roger Dyrøy, er ikke han en slags politiker for et eller annet parti?

Edit.
Ser at fjotten representerer Konservativt.
Virker som en skikkelig type han der...
 
Folk skjønner at det de som må betale for dumskapen. Bedriftene tvinges over på slike kjøretøy på grunn av anbudsregler og CO2-avgifter, og ikke fordi det er lønnsomt. Regningen ender hos folket. Nå kan det tenkes at dette bilen bare er kjøpt inn for å synes på papiret, bedrifter blir stadig mer kreative når det gjelder å omgå regelverket.
No er dette den andre elektriske lastebilen til ASKO, den første brukar dei i Nord Norge. Og vore i bruk ein vinter alt, og det fungere bra. Sjåførane er godt fornøgd med bilane, og lading vise seg å ikkje vere noko problem. Dei som klagar over slike bilar er som regel folk som aldri har vore inne i ein elbil.
 
No er dette den andre elektriske lastebilen til ASKO, den første brukar dei i Nord Norge. Og vore i bruk ein vinter alt, og det fungere bra. Sjåførane er godt fornøgd med bilane, og lading vise seg å ikkje vere noko problem. Dei som klagar over slike bilar er som regel folk som aldri har vore inne i ein elbil.
Slike kjøretøy er som regel ubrukelige i næringslivet annet enn til drosjevirksomhet. De fleste som kjøper inn slike gjør det i tillegg til å beholde fossildrevne, men for å få forholdstallet i parken opp.
 
Slike kjøretøy er som regel ubrukelige i næringslivet annet enn til drosjevirksomhet. De fleste som kjøper inn slike gjør det i tillegg til å beholde fossildrevne, men for å få forholdstallet i parken opp.
Så de elektriske fergene som går mellom horten og moss er ubrukelige mener du?
 
Slike kjøretøy er som regel ubrukelige i næringslivet annet enn til drosjevirksomhet. De fleste som kjøper inn slike gjør det i tillegg til å beholde fossildrevne, men for å få forholdstallet i parken opp.

Og dette har du stor greie på? Kan du dokumentere noko av dette?
I artikkelen som det er likna til står det at bilen fungerer godt og firmaet er godt fornøgd med både denne bilen og den første bilen.
 
www.oa.no

(+) Kritikken mot el-lastebilen haglet i kommentarfeltene: Nå svarer ASKO

Det eksploderte i kommentarfeltet da OA la ut saken om at ASKO Oppland tar i bruk sin første elektriske lastebil på sine ruter.
www.oa.no
www.oa.no
Hvorfor legge ut en artikkel bak betalingsmur?! :rolleyes:(n)👹
 
Og dette har du stor greie på? Kan du dokumentere noko av dette?
I artikkelen som det er likna til står det at bilen fungerer godt og firmaet er godt fornøgd med både denne bilen og den første bilen.
De bare tuller og lyver, selvfølgelig. Helt fullstendig klin kokos umulig at det fungerer. De er sikkert muslimer også.
 
Glad du ikkje levde for vel 100 år sidan. Då hadde vi brukt hest og kjerre fortsatt.

For omlag 100 år siden ble elbilen utkonkurrert av biler som går på flytende drivstoff.
Elbilen er blant annet svært dyr å produsere, og har mange ulemper for både produsenter og forbrukere.


Bestemor Duck kjørte elbil i 1912, bare så du vet det

electric woman hand cranks battery charger for electric columbia mark 68 victoria 1912.jpg

;)
 
For omlag 100 år siden ble elbilen utkonkurrert av biler som går på flytende drivstoff.
Elbilen er blant annet svært dyr å produsere, og har mange ulemper for både produsenter og forbrukere.


Bestemor Duck kjørte elbil i 1912, bare så du vet det

Vis vedlegget 16522
;)

Det er stor forskjell på teknologien i 1912 og 2025. Det kan ikkje samanliknast. No produserer eg ikkje bil så eg viet ikkje kva bakdelar produsentar har, men eg ser veldig lite bakdel som forbrukar. Det er mykje betre å køyre ein bil med elmotor. Den er billigare i drift, det er mindre beveglege deler så det er billigare servise. På langtur må ein stoppe å lade, men eg brukar å stogge for å ete uansett. Ellers lander eg heime mykje billigare enn fossilt drivstoff. Bilen er minst like sikker som ein fossilbil. Veit mange trekke fram brannfare, men brannfaren er større i ein fossilbil. Einaste skulle det først ta fyr i batteriet så er det vanskeleg å slukke.
Mange som ikkje køyre elbil seie at batterilevetida er eit problem, men det har vist seg at batteria leve lenger enn bilen. I akselerasjon har ikkje ein fossilbil sjans mot ein elbil. Ein elbil har eit mykje mindre effekttap enn ein fossilbil. Og passar du på blybatteriet så er det mindre problem med elbil i sterk kulde enn fossilbil.
Men er ein redd for alt nytt så finn ein alltid noko å klage over.
 
Glad du ikkje levde for vel 100 år sidan. Då hadde vi brukt hest og kjerre fortsatt.
Jeg hadde nok fortsatt holdt meg til hest og kjerre lenge etter de aller første bilene hvis det hadde dekket behovet mitt, ja. Driftssikkert og trygt, og 100% fornybar og klimanøytral. Heldigvis var ikke staten en like stor overgriper den gang som nå, ellers hadde de vel avgiftsbelagt hesten kraftig, og subsidiert bilen for å få folk over på det nye.
 
Jeg hadde nok fortsatt holdt meg til hest og kjerre lenge etter de aller første bilene hvis det hadde dekket behovet mitt, ja. Driftssikkert og trygt, og 100% fornybar og klimanøytral. Heldigvis var ikke staten en like stor overgriper den gang som nå, ellers hadde de vel avgiftsbelagt hesten kraftig, og subsidiert bilen for å få folk over på det nye.
Ja, heldigvis. Det var jo ikke slik at det var nødvendig for arbeiderne å gjøre opprør og stå på barrikadene for rettigheter, ei heller for kvinner og ikke borgerskapet til å kjempe for demokratiske rettigheter tilbake på den tiden. Make Norge 1920 again!
 
Camping-morderen har lang forhistorie med vold, rus og kriminalitet. Også vold mot kvinner!

Skikkelig sjarmtroll dette her, men det er vel fremdeles ikke lov å stille spørsmålstegn ved hvorfor kvinner flokker seg rundt slike psykopater - av alle;
 
Det er stor forskjell på teknologien i 1912 og 2025. Det kan ikkje samanliknast. No produserer eg ikkje bil så eg viet ikkje kva bakdelar produsentar har, men eg ser veldig lite bakdel som forbrukar. Det er mykje betre å køyre ein bil med elmotor. Den er billigare i drift, det er mindre beveglege deler så det er billigare servise. På langtur må ein stoppe å lade, men eg brukar å stogge for å ete uansett. Ellers lander eg heime mykje billigare enn fossilt drivstoff. Bilen er minst like sikker som ein fossilbil. Veit mange trekke fram brannfare, men brannfaren er større i ein fossilbil. Einaste skulle det først ta fyr i batteriet så er det vanskeleg å slukke.
Mange som ikkje køyre elbil seie at batterilevetida er eit problem, men det har vist seg at batteria leve lenger enn bilen. I akselerasjon har ikkje ein fossilbil sjans mot ein elbil. Ein elbil har eit mykje mindre effekttap enn ein fossilbil. Og passar du på blybatteriet så er det mindre problem med elbil i sterk kulde enn fossilbil.
Men er ein redd for alt nytt så finn ein alltid noko å klage over.

Den teknologiske utviklingen gjelder ikke kun for elbiler. Det gjelder for alt, også biler som kjører på flytende drivstoff.

Leafen til nabokjerringa kommer ikke lenger enn 5 mil på en lading. Jeg kan kjøre 90 mil på en fylling. Det vil si hun må lade elbilen 18 ganger på samme lengde som jeg kan kjøre på en tank.
Hver gang hun har vært på shoppingtur til byen, så må hun stoppe på hjemveien og lade elbilen i en batterilader før hun kommer seg helt hjem... :D

Og kjørekomforten er absolutt på ingen måte bedre med elbil vs bil.
 

Nyeste kunngjøringer

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp