Nye biler TILBUDSTRÅD

Bensin/dieselbil det der og dertil priser. Fleste merker dropper import av de fordi de havner i en slik situasjon som dette. Fullstendig uselgbare produkter.
Dette burde jo være (var for 15 år siden?) standard drømmebil for familier og andre.

Men ja, en Hyundai Kona til 4400 i måneden på leasing...... der har man knask for forbrukerøkonomen.

Syns det (dessverre) er for mye fokus på 'miljø' og krangel bensin/elbil og for lite forkus på hbilke biltyper man liker. Heldigvis for forbruker er der mer snakk om rentekostnad om dagen.
 
En pris som absolutt IKKE er noe tilbud: Ny Superb fra 698 tusen. Hva????

Tidligere 'billigbiler' som Skoda og Kia driver jo nærmest og priser seg ut. Kunne fint sagt at slike priser hadde passet for smågromme utgaver av E-klasse. Blir småborgerlig/øvre middelklasse å kjøre Skoda nå.

Pluss for gode farger skal de ha!

Vis vedlegget 14607
E klasse hadde kostet langt over millionen, hvis den fortsatt hadde vært i salg. Det er et firma på Østlandet som driver med import av nye E-klasse. Her er et eksempel:
 
E klasse hadde kostet langt over millionen, hvis den fortsatt hadde vært i salg. Det er et firma på Østlandet som driver med import av nye E-klasse. Her er et eksempel:
Ja det er jo 'hinsides' prising. Jeg husker fortsatt annonsene fra BOS. (Eller var det Aalgaard det het før i tiden.) Med 'unn deg en Mercedes.)
Med E-kl. fra 399 tusen og C-kl. fra 299 tusen. Altså på de tider det var snakk om W210 og W202. Der og hos Ford så ble det nok en slags salgs-fest? Saltbøssene var neppe invitert, men de krasjet vel en god del eierskap etterhvert.

Kan gjerne innrømme at Tesla stiller relativt bra på pris i 2024.... rusten er med på kjøpet der også skal man tro rust-fagfolk.
Model 3 er 'meget rustutsatt'.



Forøvrig kan man bemerke at E-klasse i Norge har gått.fra å være en slags standard firmabil i 'øvre mellomklasse' eller noe til å bli en absolutt kuriositet.
 
Sist redigert:
Bra pris på ID3 nå også, 370k kroner. Synd den ikke kan fås med skinnseter.
Ihvertfall om man glemmer slike oppslag:

Screenshot_20240527-193640_Chrome.jpg
 
Når var dette? Var det første gen bilene som hadde masse feil? De skal nå være fikset. Er allikevel litt skeptisk for å være ærlig. Kjenner noen som har ID3 og ID4 er visst feil på begge bilene.
Høsten 23 de oppslagene der.
Skal ikke si noe om kvaliteten, men holder med deg i å være instinktivt skeptisk.
 
Når var dette? Var det første gen bilene som hadde masse feil? De skal nå være fikset. Er allikevel litt skeptisk for å være ærlig. Kjenner noen som har ID3 og ID4 er visst feil på begge bilene.
Jeg har kjørt ID.4 som taxi siden okt.-22 . 70.000 km og svært lite feil. Et par lenkearmsforinger og en lykt som ble byttet på garanti fordi den ikke var tett.
 
Når var dette? Var det første gen bilene som hadde masse feil? De skal nå være fikset. Er allikevel litt skeptisk for å være ærlig. Kjenner noen som har ID3 og ID4 er visst feil på begge bilene.
'Hvis bare alt var like pålitelig som en Volkswagen' hette det.
 
Jeg har kjørt ID.4 som taxi siden okt.-22 . 70.000 km og svært lite feil. Et par lenkearmsforinger og en lykt som ble byttet på garanti fordi den ikke var tett.
I Oslo ser jeg stadig RAV4 hybrid av forrige generasjon (den som ble byttet ut 2019/2020) som fortsatt går som Taxi. Kjedelig, dårlige seter, bla bla osv... jada. Men det at de fortsatt ruller rundt i yrkestrafikk etter så mange år sier vel litt om kvaliteten. Blir interessant å se om disse første-generasjons-elbilene til VW og andre kan holde like lenge.
 
Høsten 23 de oppslagene der.
Skal ikke si noe om kvaliteten, men holder med deg i å være instinktivt skeptisk.
Jeg vurderte å kjøpe ID3. Men mange advarte meg, de som har bilen sier det er mye feil med den. Kjøpte i stedet en kjedelig, gammaldags men pålitelig elbil. Skal uansett ikke ha den så lenge. Regner med å bytte den ut om ett eller to år. Enn så lenge holder den i massevis for meg. Kommer en haug nye elbiler i 2025 og 2026, mange av de er mer aktuelle.
 
Jeg vurderte å kjøpe ID3. Men mange advarte meg, de som har bilen sier det er mye feil med den. Kjøpte i stedet en kjedelig, gammaldags men pålitelig elbil. Skal uansett ikke ha den så lenge. Regner med å bytte den ut om ett eller to år. Enn så lenge holder den i massevis for meg. Kommer en haug nye elbiler i 2025 og 2026, mange av de er mer aktuelle.
Hvilken modell landet du på?
Jeg er også på gjerdet: Tar gjerne tips om nyr (kommende) modeller som er attraktive, kjørbare, forbrukervennlige.
 
Hvilken modell landet du på?
Jeg er også på gjerdet: Tar gjerne tips om nyr (kommende) modeller som er attraktive, kjørbare, forbrukervennlige.
Leaf. Angrer litt siden den er litt gammeldags (chademo lading etc). Men jeg ville ha en pålitelig, problemfri bil. Leaf er jo den bilen med minst feil. Som sagt: skal uansett bytte den ut om noen år, men foreløpig holder den i massevis for meg.
 
Leaf. Angrer litt siden den er litt gammeldags (chademo lading etc). Men jeg ville ha en pålitelig, problemfri bil. Leaf er jo den bilen med minst feil. Som sagt: skal uansett bytte den ut om noen år, men foreløpig holder den i massevis for meg.
Ja Leaf Visia til 199 tusen eller den Mazda elbilen må jo være glimrende kjøp....... inntil man skal på tur og står ved ladere og forbanner tid og strøm og lite batteri.
 
Ja Leaf Visia til 199 tusen eller den Mazda elbilen må jo være glimrende kjøp....... inntil man skal på tur og står ved ladere og forbanner tid og strøm og lite batteri.
Reiser aldri på tur. Det blir typ to ganger i året. Så går egentlig veldig fint. De to gangene jeg drar på tur får jeg heller ta meg en lengre pause, lol. Ellers lader den hjemme. Har hjemmelader.
 
Reiser aldri på tur. Det blir typ to ganger i året. Så går egentlig veldig fint. De to gangene jeg drar på tur får jeg heller ta meg en lengre pause, lol. Ellers lader den hjemme. Har hjemmelader.
Aldri på tur? På sommeren klør man jo etter å kjøre litt landevei og nyte natur, utsikt og sommerluften. Har en Easee her også. Men en mentalt minstemål på 6-700 lm WLTP. 'kjører du 500 km i ett da?' Med pådrag og AC/varme m.m. trenger man det nok. (NB! Ikke tilhenger og skiboks.)
 
Aldri på tur? På sommeren klør man jo etter å kjøre litt landevei og nyte natur, utsikt og sommerluften. Har en Easee her også. Men en mentalt minstemål på 6-700 lm WLTP. 'kjører du 500 km i ett da?' Med pådrag og AC/varme m.m. trenger man det nok. (NB! Ikke tilhenger og skiboks.)

Jeg er litt sånn, drar på tur, men sjeldent langtur. Lengste tur de siste 2 årene er til familiens hytte på Beitostølen, og det er 220km hjemmefra.
Uansett har kone og barn kortere rekkevidde enn elbilen. Og vi drar heller såpass langt når vi er på tur at vi tar fly ;)
 

Nyeste kunngjøringer

Tråder du følger

Mest likte innlegg

Tilbake
Topp