Formula 1 - 2024 sesongen

Da er det klart, Hulkenberg er klar for Sauber i 2025.
For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Blir vel fort begge ut. Går jo sterke rykter om Sainz til Sauber/Audi også. Så spørs det om det finnes en ledig plass for Zhou eller Bottas noen andre steder. Jeg tipper nei. Den som kommer best ut av dette er kanskje Magnussen. Som nå trolig berger kontrakten med Haas.
 
Lukter vel litt begge ut fra Sauber ja. Zhou kan løfte Audi i Kina, men det er neppe nok hvis Sainz er ledig (og det er han jo fort med mindre Red Bull vil ha han).

Ser ikke så mange andre enn Bearman i Haas i påvente av at Hamilton gir seg.

Zhou til Williams kanskje? Bytte ut amerikanske penger og det amerikanske penger med kinesiske penger og kinesisk marked? Og en bedre fører?
 
Blir vel fort begge ut. Går jo sterke rykter om Sainz til Sauber/Audi også. Så spørs det om det finnes en ledig plass for Zhou eller Bottas noen andre steder. Jeg tipper nei. Den som kommer best ut av dette er kanskje Magnussen. Som nå trolig berger kontrakten med Haas.
Magnussen kan faktisk redde plassen sin på dette. Hvem skulle tro at Magnussen skulle kjøre F1 i 2025 da han forsvant ut etter 2020-sesongen?
 
Bottas er nok ferdig. Virker å være i Raikkonen-stadiet hvor F1 har blitt hobby ved siden av sykling.
 
McLaren ble vel for firkantet og grått sist slik jeg forstår det. Samtidig var jo mye av bonusen med å gå til RB at han fikk være absolutt sjef, med siste ord rundt bilen. I AM vil han ha en nepotisk narsissist i Lawrence hengende over skuldrene, samt trolig krav om å gjøre bilen bedre for en fører som kjører basert på etternavn.

Han hadde vel lyst til Ferrari en gang tidligere, men det gikk i grus da det var et krav fra Ferrari sin side at han skulle være i Italia. Så har han jo også hatt en del fokus på mer sivile prosjekter, noe RB for ikke mange årene tydeligvis måtte be han slutte med da det gikk utover performance.

Så skal han fortsette tror jeg det blir for å oppfylle en drøm om Ferrari, eller så pensjonerer han seg fra F1 for å tilbringe mer tid med familie og/eller se på andre sportsgrener/sivile prosjekter.

Et annet aspekt er jo faktisk dette med rolle og alder. Han er jo en gammel mann, og trolig vil han komme inn som sjef. Spørsmålet da er om noen lag er villige til å ha Newey og gjøre seg potensielt avhengig av en mann som om noen år kan gå av med pensjon. En slags konsulent-rolle er nok det mest fornuftige.

Man bør heller ikke undervurdere den erfaringen han sitter på. Han kommer jo fra en gammel tid før CFD-analyser ble kjørt på den minste ting, og har en god forståelse for dynamikken i og samspillet mellom alle deler av bilen. Når det er sagt tror jeg RB klarer seg uten han. De har nok lært massevis av han ila. de nesten 20 årene han har vært der.

Men; det hadde vært utrolig gøy å se han herje litt i Williams.
Han ble jo og ansvarliggjort for Sennas død i Italiensk media, noe som nok demper hans entusiasme for Italia og Ferrari noe. Det ville være fantastisk kult om han går tilbake til Williams og bidrar til å gjøre de til et toppteam igjen. Det ville være det ultimate svennestykke.

Lawrence Stroll har visstnok tilbudt han $100 mill for en fireårskontrakt, men som du treffende beskriver, å jobbe for en nepotistisk narsissist frister nok ikke.

Nå kommer det rapporter fra Red Bull som sier at han ikke vil være tilgjengelig for andre team før i 2027 og da vil han ikke ha full innvirkning før i 2028. Da er han 69. En (super)konsulentrolle er vel mest sannsynlig.
 
Egentlig rart at Bearman fremstår såpass spikret. Burde forbedre seg kraftig i F2 denne sesongen først i mine øyne. Kun en halv sesong i F3 hvor han var i toppen også.
 
Egentlig rart at Bearman fremstår såpass spikret. Burde forbedre seg kraftig i F2 denne sesongen først i mine øyne. Kun en halv sesong i F3 hvor han var i toppen også.
Har jo bare vært tre løp i F2-sesongen. Prema var elendige i Bahrain, noe de tradisjonelt sett har vært. Han kjørte strålende for Ferrari på en vanskelig bane i Saudi Arabia, nesten uten trening. Husker ikke helt hva som skjedde i Australia, men ikke all verden der. Tipper han slår bra tilbake.
 
Er vel fort slik at om man imponerer hvis man får sjansen i F1 så er det lettere å vektlegge det enn resultater i lavere klasser, da man har vist man er i stand til å beherske en F1-bil?
 
Er vel fort slik at om man imponerer hvis man får sjansen i F1 så er det lettere å vektlegge det enn resultater i lavere klasser, da man har vist man er i stand til å beherske en F1-bil?
Og ikke minst takle det voldsomme presset med å skulle steppe inn på kort varsel. I en Ferrari.
 
Denne her er i fra fredag, hevder at Newey sin fremtid ikke er avgjort enda og at han ikke har levert noen offisiell oppsigelse i alle fall.

Samtidig sies det ingen røyk uten ild, så virker ikke som at Newey i Red Bull også neste sesong er spikret akkurat. Vi får vel se etterhvert hvordan dette utvikler seg.
 
Viaplay sikrer fem nye år med F1


Selv om jeg hater Viaplay sine priser og tjeneste så er jeg veldig fornøyd med at vi får fortsette med Atle og Stein i flere år. Det beste hadde muligens vært om man fikk F1 på Eurosport, men med Atle og Stein. Da hadde man fått samlet all motorsport der.
 
Newey forlater Red Bull i Formel 1 i løpet av første kvartal 2025. Skal vi tippe nytt lag i F1 i 2026?

For å se dette innholdet trenger vi ditt samtykke til å angi tredjeparts informasjonskapsler.
For mer detaljert informasjon, se vår informasjonskapsel-side.
 
Virker litt som at han vil pensjonere seg? Skal jobbe med RB17, men forstår ikke om det er før eller etter 2025.
 
Virker litt som at han vil pensjonere seg? Skal jobbe med RB17, men forstår ikke om det er før eller etter 2025.
Forstår det slik at han skal jobbe med RB17 frem til den er ferdig? Han har vel kontrakt ut 2025 eller noe slikt, så at han trekker seg ut av Red Bull Racing tenker jeg er et tegn på at han skal videre men siden har er under kontrakt så blir han værende med Red Bull for å fullføre RB17 som jeg også tipper er et prosjekt han er interessert i å fullføre. I tillegg basert på hans egne uttalelser om at han skal søke nye utfordringer for seg selv, og i mellomtiden fokusere på RB17 og ferdigstillingen av den.

Oracle Red Bull Racing Chief Technical Officer Adrian Newey said:

“Ever since I was a young boy, I wanted to be a designer of fast cars. My dream was to be an engineer in Formula One, and I’ve been lucky enough to make that dream a reality. For almost two decades it has been my great honour to have played a key role in Red Bull Racing’s progress from upstart newcomer to multiple title-winning Team. However, I feel now is an opportune moment to hand that baton over to others and to seek new challenges for myself. In the interim, the final stages of development of RB17 are upon us, so for the remainder of my time with the Team my focus will lie there. I would like to thank the many amazing people I have worked with at Red Bull in our journey over the last 18 years for their talent, dedication and hard work. It has been a real privilege, and I am confident that the engineering Team are well prepared for the work going into the final evolution of the car under the four-year period of this regulation set. On a personal note, I would also like to thank the shareholders, the late Dietrich Mateschitz, Mark Mateschitz and Chalerm Yoovidhya for their unwavering support during my time at Red Bull, and Christian, who has not only been my business partner but also a friend of our respective families. Also, thanks to Oliver Mintzlaff for his stewardship and Eddie Jordan, my close friend and manager."
 

Tråder du følger

Tilbake
Topp